موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

کاری را که به بهترین نحو انجام می دهید، دنبال کنید

بدون شک دست یابی به تجارب کاری بسیاری از افراد موفق و استفاده از آن ها، برای شما بسیار جالب و مفید است. ممکن است در زندگی با تعداد بسیاری از افراد با استعداد، هوشمند، و خلاق آشنا شوید که در شغل خود بسیار سخت کار می کنند. ویژگی که اغلب آن ها مراقب آن هستند، کمک به ارائه ی محصولات خلاقانه، جدید، پیشگامانه و خدماتی است که مشتریان به آن نیاز دارند.
 
ادامه مطلب ...

ظریف درون ات را بشناس!

 وقتی کلمه مذاکره را می شنویم، احتمالا ناخودآگاه به مذاکرات سیاسی فکر می کنیم. ولی واقعیت این است که ما در بیشتر لحظات زندگی در حال مذاکره هستیم. مثلا گاهی اوقات با خانواده درباره یک موضوع مشترک (مثل قوانین نگاه کردن به تلویزیون در طول روز) مذاکره می کنیم، یا گاهی همسران بر سر موضوع های مختلف (برای نمونه؛ رفتن به خانه پدر و مادرشان) با هم مذاکره می کنند تا تکلیف وضعیت را روشن کنند. 

هنگام خرید لوازم مورد نیاز هم همین اتفاق می افتد. مثلا وقتی شما می خواهید خانه ای بخرید یا اجاره کنید، احتمالا سر قیمت با صاحب خانه مذاکره می کنید. در این بین، بعضی از افراد مذاکره خوب را بلدند. آن ها عموما در تعامل هایی که نیاز به مذاکره دارد، خوب از پس کار بر می آیند و می توانند موفق باشند. 

موفقیت آن ها به واقع رشک برانگیز است! شاید برای شما هم جالب باشد که افرادی که خوب مذاکره می کنند، چه ویژگی های شخصیتی و روان شناختی دارند. من تصمیم گرفته ام به ویژگی های این افراد بپردازم. ولی قبل از آن می خواهم مقدمه ای درباره مذاکره بگویم.
 
ادامه مطلب ...

تفکر مثبت همیشه هم خوب نیست!

بسیاری از افراد تصور می کنند کلید موفقیت داشتن یک چشم انداز مثبت است که باید سرسختانه به آن چسبید. اعتقاد به تفکر مثبت و قدرت آن در شکل های مختلف بین افراد کاربرد دارد. برای مثال تفکر مثبت از تکرار کلمات تاکیدی مثبت گرفته تا از بین بردن صداهای منفی ذهن برای به دست آوردن سلامت افراد را شامل می شود اما حقیقت اینجاست که تفکر مثبت گاهی اوقات ما را به عقب می راند و همانند یک مانع در مقابل مان جلوه می کند.
این موضوع را با ذکر یک مثال مستند برای تان نشان خواهیم داد. 2 گروه از زنان برای کاهش وزن خود در یک مطالعه تحقیقاتی شرکت کردند. از گروه اول خواسته شد در مورد نتیجه رژیم غذایی خود به تصویرسازی مثبت بپردازند؛ اینکه نتیجه بسیار رضایتبخش بوده و آنها به وزن ایده آل خود رسیده اند اما از گروه دوم خواسته شد در تصویرسازی ذهنی خود را در حالت تقلب و زیر پا گذاشتن رژیم مشاهده کنند. بعد از یک سال نتایج بسیار جالب بود. برخلاف آنچه که در مورد تاثیر تصویرسازی و تفکر مثبت گفته می شود، گروه اول نسبت به گروه دوم وزن کمتری از دست داده بودند.
 
ادامه مطلب ...

به دنبال اکسیر «تعادل»!

موفقیت در زندگی حرفه ای و زندگی خصوصی هر 2 برای شاه بودن مهم هستند، اما برقراری تعادل میان آنها دشوار است. راه قطعی و مشخصی برای اینکه بتوانید هم در کارتان به موفقیت برسید و هم از زندگی خصوصی تان کم نگذارید، وجود ندارد. هر فرد با توجه به شرایط زندگی اش شامل اینکه چند فرزند دارد، چقدر درآمد دارد، در چه زمینه هایی هزینه می کند، شغلش چقدر حساس و پرمسئولیت است، چقدر از همکاری همسرش در انجام وظایف بهره مند است و... می توان برای برقراری این تعادل تلاش کند. هرچقدر افراد در این زمینه موفق تر باشند، شادتر خواهندبود.
 
ادامه مطلب ...

چگونه مانند فیلم ها زندگی عاشقانه ای داشته باشیم؟

 رابطه جنسی موجب نزدیکی زن و شوهر به هم می شود اما ممکن است صمیمیت را به وجود نیاورد. این رابطه تنها راه برقراری ارتباط و نزدیک شدن زوج به یکدیگر نیست. چه بسا روش های بسیاری برای ایجاد صمیمیت در زندگی مشترک وجود دارد که می تواند احساس و علاقه شما را به همسرتان نشان دهد.
  
ادامه مطلب ...