موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

چگونه در زندگی‌مان یک برند موفق باشیم؟

ما در این مطلب می‌خواهیم مژده بدهیم که هرکسی باشید با هر اندازه‌ای از دانش و مهارت، می‌توانید برند شخصی خودتان را داشته باشید؛ یک خانم خانه‌دار با برندی اختصاصی در آشپزی و یک آقای دیگر با برندی خاص و چشمگیر در بیمه یا پزشکی!
مجله زندگی ایده آل - سعیده خداوردیان:در دنیای امروز  از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین محصولات صنعتی یا فرهنگی برای موفق شدن در بازار رقابت تنگاتنگ موجود، باید بتوانند به عنوان یک «برند» خودشان را معرفی و ثابت کنند و در بسیاری از مواقع بخش زیادی از سرمایه خریداران یا متقاضیان یک محصول، تنها صرف خریدن یک نام خاص می‌شود تا کیفیت واقعی اجناس!

با این مقدمه ما در این مطلب می‌خواهیم مژده بدهیم که هرکسی باشید با هر اندازه‌ای از دانش و مهارت، می‌توانید برند شخصی خودتان را داشته باشید؛ یک خانم خانه‌دار با برندی اختصاصی در آشپزی  و یک آقای دیگر با برندی خاص و چشمگیر در بیمه یا پزشکی! این بازی جذاب و جدی، بسته به تخیل و خلاقیت شما می‌تواند تا هزاران مورد متنوع و متفاوت ادامه داشته باشد. هیچ محدودیتی وجود ندارد تنها کافی است بخواهید و برند شدن برای‌تان دغدغه باشد، برند شدن ممکن می‌شود.   دکتر نصیر دهقان،  نویسنده و مدرس مهارت‌های زندگی به شما می‌گوید چطور برند شخصی خودتان را بسازید.
  
برند شخصی یک ترکیب جادویی

شاید جالب باشد بدانید یک برند شخصی را ترکیبی از عوامل درونی و فردی مثل نظام فکری، ارزش‌ها، آرمان‌ها و اهداف سازنده آن برند همراه نمودهای بیرونی مثل چهره، زبان بدن و شبکه ارتباطات شخص یا افرادی که در آن فعال هستند، شکل می‌دهند. «برند» شامل همه احساسات، ویژگی‌ها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده و در واقع برداشت افراد از یک نام معتبر است؛ یعنی مخاطبان با دیدن، شنیدن یا هرگونه ارتباطی با یک برند خاص، صفات و ویژگی‌های آن برند در ذهن و قلب‌شان تداعی می‌شود؛ بنابراین برند شخصی شما نشان می‌دهد شما چه کسی هستید؟ چه کار می‌کنید و چه چیز متفاوت و متمایزی در شما وجود دارد؟

برند شخصی به چه دردی می‌خورد؟

دکتر نصیردهقان در مورد اهمیت برندسازی می‌گوید: «انسان‌ها همواره از بدو پیدایش، درصدد بوده‌اند تا به کمک نمادها و دیگر عوامل، نشانه و اثری از خود را بر پیشانی تاریخ ثبت کنند. امروزه برندها، نمودی از هویت محصولات و حتی انسان‌ها به شمار می‌روند و اهمیت برند در شکل‌گیری ارتباطات و جریان‌های مرتبط با کسب و کار، غیرقابل انکار است. حالا خبر خوب این است که برند تنها در انحصار محصولات و سازمان‌ها نیست و اشخاص نیز می‌توانند برندی شخصی برای خود داشته باشند و از مزایایش استفاده کنند؛ ضمن اینکه بدون هیچ شکی برندسازی روی اعتبار و خوشنامی افراد تاثیر بسزایی دارد که نتیجه این پروسه در نهایت شهرت درآمدزایی است.»

از کجا شروع کنیم؟

اولین قدم برای شروع برندسازی این است که نسبت به خودتان شناخت کافی داشته باشید؛ یعنی بدانید ضعف‌ها و توانایی‌ها، مهارت‌ها و ناتوانی‌های شما دقیقا شامل چه چیزهایی است. باید بدانید کجای زندگی ایستاده‌اید و دوست دارید کجا باشید و از همه مهم‌تر اینکه هدف‌تان از برندسازی چیست؟ در همان ابتدا تکلیف‌تان را با خودتان مشخص کنید. دانش‌ها و مهارت‌های‌تان را بنویسید و از خود بپرسید در کدام‌شان می‌توانم بهترین باشم و خلاقانه و متمایز حرکت کنم؟

تصویری که مردم از من دارند چه بوده و حالا تصویری که دوست دارم از من و برندم داشته باشند، چیست؟ ارزش‌ها و ضدارزش‌هایم چه چیزهایی هستند؟ با پرسیدن این سوالات از خودتان روی خودشناسی و ارزیابی و شناخت عملکردتان به‌طور دقیق‌تر تمرکز می‌کنید و اهداف‌تان هم به‌تدریج به صورت کلی مشخص می‌شوند، در مراحل بعد هم با توجه به هدفگذاری‌های صورت گرفته، استراتژی شما برای رسیدن به هدف شکل خواهد گرفت.

شناخت مخاطب مهم است

دکتر نصیردهقان در مورد اهمیت مخاطبان یک برند می‌گوید: «جایگاه‌سازی و تثبیت برند در واقع تصوری است که شما در ذهن یا حتی قلب مخاطب در مورد خود خلق می‌کنید و برند شخصی، دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید دیگران – یک رئیس، همکار، دوست، مشتریان و مخاطبان احتمالی  یا حتی شریک زندگی – در مورد شما احساس کنند. به بیان دیگر جایگاه‌سازی برند، بیان‌‌کننده این نیست که شما دقیقا چه کسی هستید، بلکه بیان و تفسیری از تصویر شما در ذهن «مخاطبان» شماست. 

با این توضیحات روشن است که در برندسازی شخصی، شما باید خودتان را به دیگران معرفی کنید و اینکه چگونه از سوی دیگران درک شوید، بستگی به اهداف شما و طیف مخاطبان برند شما دارد. به‌طور مثال آیا مخاطبان برند شما خانم‌های خانه‌دار هستند یا مردان بازنشسته؟ مخاطبان شما در کدام رده تحصیلی و اجتماعی قرار داشته و از برند شما چه توقعی دارند؟ این سوالات و هزاران سوال جزیی و کلی دیگر می‌تواند روی برنامه‌ریزی شما برای جذب مخاطبان و معرفی برندتان تاثیر زیادی داشته باشد؛ پس همان‌طور که شناخت شما از خود و برندتان مهم است، شناخت درست و دقیق‌تان از مخاطبان هم اهمیت ویژه دارد چون قطعا با همان شیوه که می‌شود به سادگی، یک جوان 19 ساله را جذب کرد نمی‌شود روی مخاطب میانسال اثرگذار بود.

چگونه در زندگی‌مان یک برند موفق باشیم؟

استراتژی و سایر مخلفات

بعد از گذر از مراحل خودشناسی، مخاطب‌شناسی و تعیین اهداف، حالا باید برای رسیدن به هدف‌تان نقشه دقیقی داشته و مطابق یک زمان‌بندی واقع‌بینانه قدم به قدم به هدف نزدیک شوید. ناگفته پیداست هر برندی اندیشه یا محصولی را عرضه می‌کند؛ بنابراین باید به تولید محتوا دست بزنید و بعد به نحوه انتشار گسترده این محتوا فکر کنید؛ محتوایی که باید خلاقانه، خاص و ارزشمند بوده و باید به لحاظ سر و شکل ظاهری و نوع ارائه هم با اهداف‌تان همسو باشد.

برای مثال شما نمی‌توانید درحالی که برندی در حمایت از محیط زیست هستید پیام‌های‌تان را روی لوح‌های چوبی ارائه دهید! شاید این نوع ارائه چشمگیر باشد اما با اهداف شما در یک راستا نیست؛ پس در مرحله طراحی استراتژی با دقت بر هدف و نوع مخاطبان، شبکه ارتباطات و آنچه برای توسعه و تبلیغ ایده‌تان در دسترس دارید، باید نقشه درستی کشیده و زمان‌بندی هم داشته باشید.

ولی افتاد مشکل‌ها. . .

درست از همان روزی که تصمیم گرفتید برند شخصی داشته باشید باید بدانید تمام گفتار، رفتار، پوشش و در کل تصویر بیرونی شما در فضای حقیقی و مجازی باید به دقت در راستای تقویت اهداف‌تان بازنگری شده و در صورت لزوم اصلاح شود چون وقتی قرار است دیده شوید اگر کلام و تصویر شما خوشایند یا در راستای شعارها و اهداف‌تان نباشد، خودتان اولین ضربه مهلک را به برند خودتان زده‌اید؛ بنابراین بخشی از استراتژی شما برای رسیدن به هدف، مربوط به مدیریت ظاهری و نوع برقراری رابطه شما با دیگران است. عادات و رفتارهای غلط خودتان را اصلاح کنید و روی تاثیر و عواقب هر حرکت واقعی یا مجازی‌ روی برندتان دقیق باشید. 

مردم بسیار باهوش هستند؛ بنابراین قبل از اینکه در مرکز دیدشان قرار بگیرید خودتان را اصلاح کرده و بدانید تصویر بیرونی و درونی شما باید در یک راستا باشد و در صورت تناقض داشتن، دیر یا زود شکست می‌خورید؛ یعنی اگر عاشق پول هستید نمی‌توانید برندی برای ترویج ساده‌زیستی داشته باشید و اگر ساده‌زیست هستید ساختن برند لاکچری، کار شما نیست!

ایده را در زرورق بپیچید. . .

فراموش نکنید برند شدن، یعنی دیده شدن و برای دیده شدن باید «دیدنی» باشید. مردم دوست دارند هر روز با یک پدیده تازه مواجه باشند و این هنر شماست که دائم به روز شوید و به ورطه تکرار نیفتید؛ ضمن اینکه دانش، ایده یا به‌طورکلی محتوایی که ارائه می‌کنید باید همیشه در زرورق خلاقیت و نو‌آوری بپیچید تا به چشم بیایید و بدرخشد. خلاق باشید و بدانید برای برند شدن داشتن خلاقیت، شرط بسیارمهم و کارسازی است.

دست‌اندازها کجاست؟

هرقدرجایگاه، موقعیت و اهداف شما بزرگ‌تر باشد، دشمنان‌تان هم بزرگ‌تر خواهند بود؛  پس اعتماد به نفس و عزت نفس کافی داشته باشید تا در اثر مخالفت‌ها سست نشوید؛ ضمن اینکه باید بدانید پروسه برندسازی با رمل و اسطرلاب و درجا پیش نمی‌رود بلکه یک روند زمان‌بر و حتی هزینه‌بر است. باید صبور و مقید به برنامه‌ریزی‌های‌تان باشید و با گام‌های کوچک به سوی موفقیت قدم ‌بردارید. مساله این است که در هر حرفه و زمینه‌ای، افراد زیادی فعال هستند اینکه بین آن همه شما شاخص باشید، نیازمند تلاش مستمر و خستگی‌ناپذیر است.

باید به بهترین نماینده از رشته‌ای که در آن برند هستید، تبدیل شوید؛ بنابراین باید در زمینه تقویت مهارت‌ها و توسعه دانش خودتان به ‌طور مداوم فعال باشید. دقت به رقیب‌ها و برندهای مشابه برند شما هم بخش مهمی از گام‌های همیشگی برای برندسازی موفق است. شما می‌توانید از رقبای‌تان الگو گرفته و از کوچه‌های میانبر به جاده اصلی برسید؛ البته بی‌تردید برای اینکه از رقبا موفق‌تر باشید باید چیزی بیشتر از آنها برای ارائه داشته باشید.

چگونه در زندگی‌مان یک برند موفق باشیم؟

روابط قوی یا سرمایه زیاد؟

اگر بخواهیم کلید قفل برندسازی را در یک کلام معرفی کنیم باید بگوییم شاه‌کلید قفل برند، ایجاد ارتباط با دیگران یا به عبارت بهتر شبکه‌سازی ارتباطات برای معرفی و جذب دیگران به برند تازه‌کار است؛ پس سعی کنید به ‌طور مداوم ارتباطات جدید ایجاد کنید و همواره در پی توسعه‌ آن باشید. به مراکزی که می‌توانند به شما برای رسیدن به اهداف‌تان کمک کنند، فکر کنید و مجموعه‌ای از کانال‌های ارتباطی با مردم را در فضای واقعی و مجازی در کنار خود داشته باشید. خیلی وقت‌ها نیاز به صرف هزینه زیادی نیست تنها کافی است ارتباطات درستی داشته باشید؛ آن وقت افرادی پیدا می‌شوند که داوطلبانه و رایگان به کمک‌تان بیایند.

حالا بدرخشید
 
همان‌طور که گفتیم به منظور نشان‌ دادن تخصص، مهارت یا تفکر خود باید «تولید محتوا» در هسته‌ فعالیت‌های برندسازی شما قرار گیرد؛ بنابراین از ابراز دیدگاه‌های خود نترسید و بر اشتراک‌گذاری دانش خود تمرکز کنید. از انواع رسانه‌ها مانند وب‌سایت، پادکست، کتاب الکترونیکی و چاپی برای تولید محتوای خود استفاده کنید.

گاهی ارائه‌ یک عکس باکیفیت و مناسب به ایجاد اعتبار و اعتماد کمک بزرگی می‌کند؛ پس از گرافیک و تاثیر شگفت‌انگیزش غافل نشده و تا جای ممکن محتوای‌تان را خوش‌آب و رنگ ارائه کنید؛ ضمن اینکه باید بدانید در جهان امروز، تبلیغات رسانه‌ای نقش مهمی را ایفا می‌کنند پس از هر فرصت و بستری برای تبلیغ ایده‌ها و محتوای خود استفاده کنید. داشتن سایت، وبلاگ و حضوری هوشمند و فعال در اینستاگرام، تلگرام و وایبر امکان تبلیغات کم‌هزینه‌ای را برای‌تان فراهم می‌کند که تاثیرات گرانقیمت و مغتنمی دارند؛ پس همین امروز شروع کنید، راستی برند شخصی شما چیست؟

ویزای استرالیا

موسسه تداوم نسل سپید

با توجه به تقاضای بسیار بالای مهاجرت به استرالیا موسسه تداوم نسل سپید در نظر دارد خدمات مهاجرت به استرالیا را که شامل مشاوره و انجام پروسه کامل مهاجرتی می باشد با قیمتی مناسب برای متقاضیان (مهاجران) انجام دهد.

www.tnsvisa.ir