موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

یادگیری این مهارت‌ها همیشه جواب می دهد!

شاید بهترین چیزها در زندگی رایگان باشند، ولی به این معنی نیست که بدون صرف وقت، رنج و تلاش، و پشتکار به‌دست می‌آیند. یادگیری مهارت‌های مهم زندگی هم دقیقا همین‌طور است.


 یکی از خوانندگان وب‌گاه کورا که می‌خواست بداند کدام استعدادها ارزش سرمایه‌گذاری را دارند، این سوال را مطرح کرد: مفیدترین و سخت‌ترین مهارت‌هایی که می‌توان یادگرفت کدام هستند؟ ما نکات کلید مورد علاقه‌مان را مشخص کرده‌ایم.

 

 

۱. زمان را مدیریت کنید


مدیرت موثر زمان یکی از ارزشمندترین مهارت‌ها برای کارمندان است. هیچ روش یگانه‌ی درستی وجود ندارد، باید سیستمی پیدا کنید که برای شما مناسب است و آن را دنبال کنید. 


آلینا گیژنگوژوسکا توضیح می‌دهد: "برای من سخت‌ترین چیزی که باید یاد می‌گرفتم چگونه برنامه‌ریزی کردن بود"، او می‌نویسد: "نه این‌که اجرا کردن برنامه سخت باشد، بلکه آن‌چه سخت است درست کردن فهرستی طولانی از کارهایم است و زمان‌بندی آن طوری که واقعا بتوانم مطابق زمان‌بندی از عهده‌ی انجامش بر بیایم"

۲. با دیگران هم‌دردی کنید

کامیا تیلور می‌نویسد: "شما می‌توانید منظم‌ترین، باهوش‌ترین، و حتی ثروتمندترین فرد دنیا باشید، ولی اگر همدردی با دیگران برای‌تان مهم نباشد چیزی جز یک آدم جامعه‌ستیز نیستید."همان‌طور که جین وردواند، صاحب کسب‌وکار، می‌گوید هم‌دردی یکی از توانایی‌های اساسی بشر است که کسب‌وکار مدرن خیلی راحت از آن صرف نظر می‌کند.

او می‌نویسد: "هم‌دلی-توانایی درک احساسات دیگران- چیزی است که فروش‌های خوب را به ارمغان می‌آورد و واقعا به‌طور فوق‌العاده‌ای به آدم‌ها خدمت‌رسانی می‌کند. هم‌دلی، یا از منظر روحیه‌ی تیمی –روح هم‌بستگی- آدم‌ها را به تلاش بیش‌تر برمی‌انگیزد. هم‌دلی کارمندان را برآن می‌دارد بی‌علاقگی را از خود برانند، و تا جایی که امکان دارد تلاش کنند، چون آنها به چیزی فراتر از دستمزد می‌اندیشند."
۳. به خواب تسلط پیدا کنید

راه‌‌کارهای زیادی برای خواب تجویز شده‌است که دنبال کردن آنها اغلب سخت است. ولی بدون درنظر گرفتن آن‌چه انتخاب خودتان است، اگر آدابی برای خواب ایجاد کنید، می‌توانید مطمئن باشید شب پرآرامشی دارید. مطالعات بی‌شماری نشان داده‌است اگر زمان‌بندی ثابتی برای خواب‌تان داشته‌باشید خواب رفتن و بیدار شدن آسان‌تر خواهدشد و در کل به بهبود خواب کمک می‌کند.

۴. به خودتان حرف‌های مثبت بزنید

شابیت سیگنال می‌نویسد: "درنهایت هیچ اهمیتی ندارد دیگران درموردتان چه فکری می‌کنند، اما قطعا این‌که خودتان چه فکری می‌کنید مهم است، و ایجاد این سطح از اعتماد به‌نفس و توانایی باور خودتان، آن هم زمانی که هیچ‌کس شما را باور ندارد، زمان‌بر است."روی دیگر این سکه، این است که به خودتان حرف‌های منفی بزنید، که بتسی مایرز، بنیان‌گذار و مدیر مرکز زنان و کسب‌وکار در دانشگاه بنتلی معتقد است این می‌تواند به‌تدریج اعتماد به‌نفس شما را از بین ببرد.
۵. پشتکار داشته‌باشید

خلیل سید می‌نویسد اگر دارید برنامه‌ی ورزش روزانه‌ی جدیدی را امتحان می‌کنید، برای آزمون ورودی مدرسه‌ی حقوق درس می‌خوانید، یا روی پروژه‌ی مهمی کار می‌کنید، برای کسب هر موفقیتی، پشتکار حیاتی است. او توضیح می‌دهد آدم‌ها اغلب هنگامی که به قله می‌رسند از سخت‌کوشی دست می‌کشند، اما برای این‌که در صدر باقی بمانند باید در کارشان سخت‌کوش‌تر از قبل باشند و پشتکار بیش‌تری داشته‌باشند.
۶. کمک خواستن

لوییس کریستی می‌نویسد: "یک بار در مصاحبه‌ی شغلی به من گفتند"اگر نتوانی در زمان نیاز کمک بخواهی نمی‌توانی این شغل را داشته‌باشی."طبیعتا گفتم می‌توانم. بعدها فهمیدم فرد قبلی افتضاح بزرگی به بار آورده‌است چون توان کافی نداشته اما نتوانسته‌است به آن اعتراف کند و از کسی کمک نخواسته‌است."

او توضیح می‌دهد این‌که بفهمید چه وقت به کمک نیاز دارید و کمک خواستن به‌طور شگفت‌آوری سخت است و بیش‌تر به این دلیل که هیچ‌کس دوست ندارد به عنوان فردی ضعیف یا بی‌کفایت شناخته‌شود.

اما اخیرا پژوهشی از مدرسه‌ی بازرگانی هاروارد اشاره کرده‌است این کار باعث می‌شود شما لایق‌تر دیده‌شوید نه نالایق. بر اساس نظر مولفان این پژوهش وقتی از آدم‌ها مشورت می‌خواهید، هوش و تخصص‌شان را به رسمیت می‌شناسید، و این احتمال جلب علاقه‌شان را به شما بالا می‌برد.
۷. بدانید چه وقت باید ساکت شوید- و واقعا ساکت شوید

روشنا نظیر می‌نویسد: "شما نمی‌توانید راه بروید و دائم از هرچیزی که در این دنیا به نظرتان خوب نمی‌آید گلایه کنید. گاهی فقط لازم است ساکت شوید." در خیلی از موارد خوددار بودن بهترین کار است. آنوشا جانا می‌نویسد: "وقتی عصبانی، ناراحت، برانگیخته، یا ناامید هستیم، هرچیزی را که به ذهن‌مان می‌رسد بروز می‌دهیم." و احتمالا بعدها پشیمان می‌شویم. یکی از ارزشمندترین مهارت‌هایی که باید یاد بگیرید این است که وقتی برانگیخته هستید دهان‌تان را ببندید، و البته یکی از سخت‌ترین مهارت‌ها است.
۸. گوش کنید

ریچارد کاریگا می‌گوید همراه با سکوت گوش کردن می‌آید. نیکول لیپکین نویسنده‌ی"چه چیزی شب‌ها مدیران را بیدار نگه‌می‌دارد"، قبلا به بیزینس اینسایدر گفته‌بود: "بیش‌تر ما در محل کار در انبوه کارهایی که باید انجام بدهیم غرق می‌شویم-پیام‌های فوری، زنگ تلفن. منظورم این است که مغز ما قبل از این‌که از کار بیفتد قطعا می‌تواند مقدار زیادی اطلاعات را تحمل کند.

یک توصیه برای گوش کردن موثر این است که آن‌چه را شنیده‌اید برای طرف مقابل تکرار کنید. لیپکین گفت: "اگر همه با هم تفاهم داشته‌باشند کارها خیلی آسان‌تر خواهدبود."
 ۹. سرتان به کار خودتان باشد

آروشی رودرا می‌نویسد: "خیلی طول می‌کشد تا این را یاد بگیرید و به آن مسلط شوید". او می‌گوید سرک کشیدن در کارهای دیگران فایده‌ای ندارد و وقت و توان‌تان را تلف می‌کند."شما حق ندارید قبل از این‌که از شما بخواهند نظر بدهید، حتی اگر آخرین آدم خوبی باشید که وجود دارد."

۱۰. به افکارتان مسلط شوید

مارک گیورت می‌نویسد اگر می‌خواهید کارهایی را که دوست دارید انجام دهید و در کارهایی که دوست دارید موفق شوید، باید افکارتان را آگاهانه هدایت کنید. او می‌گوید: "چالش این است که ما محصول تجربیات گذشته‌مان هستیم و همه‌ی افکارمان نتیجه‌ی این است. با این حال گذشته با آینده برابر نیست."

مهاجرت استرالیا

موسسه تداوم نسل سپید

با توجه به تقاضای بسیار بالای مهاجرت به استرالیا موسسه تداوم نسل سپید در نظر دارد خدمات مهاجرت به استرالیا را که شامل مشاوره و انجام پروسه کامل مهاجرتی می باشد با قیمتی مناسب برای متقاضیان (مهاجران) انجام دهد.

مهاجرت استرالیا + مهاجرت به استرالیا + مشاوره مهاجرت استرالیا + ارزیابی ویزای استرالیا + ویزای اسکیل ورکر استرالیا + ویزای استرالیا کلاس 189 + ویزای استرالیا کلاس 190 + ویزای استرالیا کلاس 489 + ویزای توریستی استرالیا + اسسمنت ویزای استرالیا + هزینه مهاجرت به استرالیا + ویزای توریستی استرالیا + تحصیل در استرالیا + اقامت دائم استرالیا + موسسه تداوم نسل سپید +

www.tnsvisa.ir