موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

9 قانون مهم برای جلب اعتماد مشتری

مشتریان، از افرادی که به آن‌ها اعتماد ندارند خرید نمی‌کنند. متاسفانه، بیشتر تجارت‌ها (مخصوصا آن‌هایی که معروف هستند)، فروش را به صورت یک فرآیند "قانع کردن”، "ترغیب کردن” تعریف می‌کنند که احتمالا به معنای قانع کردن مشتریان و متقاعد کردن آنهاست.
وب سایت خوارزمی - نیلوفر کل واخی: مشتریان، از افرادی که به آن‌ها اعتماد ندارند خرید نمی‌کنند. متاسفانه، بیشتر تجارت‌ها (مخصوصا آن‌هایی که معروف هستند)، فروش را به صورت یک فرآیند "قانع کردن”، "ترغیب کردن” تعریف می‌کنند که احتمالا به معنای قانع کردن مشتریان و متقاعد کردن آنهاست. تعجبی ندارد که بسیاری از افراد، زمانی که کسی قصد فروش چیزی به آن‌ها را دارد، مانع می‌شوند. خوشبختانه، ایجاد اعتماد در روابط تجاری آسان است. در اینجا به برخی از قوانین به منظور ایجاد اعتماد در روابط تجاری اشاره می‌کنیم:
 
ادامه مطلب ...

تسلط بر آغاز، میانه و پایان یک گفتگو

 آیا تاکنون پیش آمده که شانه به شانه رییس تان در آسانسور ایستاده باشید و بدانید که این بهترین فرصت و شانس شماست که چیزی بگویید؟ اما چیزی به ذهن تان نرسد؟

بعضی مردم مهارت صحبت کردن را می دانند. می دانید آنها چه کسانی هستند، همان هایی که روان و راحت حرف می زنند. آنها استعداد ویژه ای در خلق مکالمه و توانایی ذاتی در ادامه دادن آن دارند. فرقی نمی کند کجا باشند، در صف یک کافی شاپ، در یک فرودگاه، آسانسور یا اینکه با چه کسی صحبت می کنند؛ یک مشتری یا یک مقام مافوق، در هر صورت آنها بی دردسر با فردی که کنار دست شان ایستاده مشغول صحبت می شوند.

خیلی زود کار به لبخند و خنده و رد و بدل کردن کارت محل کار کشیده خواهد شد. آنها چطور این کار را انجام می دهند؟ افراد موفق در گفتگو تبحر دارند و این برای بسیاری از آنها یک مهارت آموختنی است. بنابراین حتی اگر گفتگوی شما روان پیش نمی رود، می توانید هنر مکالمه را بیاموزید و یاد بگیرید چگونه ماهرانه آن را آغاز کنید.
 
ادامه مطلب ...

هنرِ اعتراض کردن!

صدایش را با موسیقی هماهنگ کرده بود و شعری را می خواند که نسبت به رفتار سفیدپوستان با سیاه پوستان اعتراض می کرد. سال ها پیش در شبی بهاری، بیش از 200 تماشاگر در سالنی در نیویورک نشسته بودند تا با صدای خواننده به وجد بیایند و اوقات خوشی را بگذرانند، ساعتی بعد خواننده سیاه پوست 23 ساله شروع به خواندن شعری کرد که سراسر خشم و اعتراض بود.

اکنون بیش از 70 سال از آن زمان می گذرد و موسیقی اعتراضی دستخوش تغییرات بسیاری شده است. بشر در طول تاریخ از هنرهای مختلف برای بیان خشم و عصبانیت خود نسبت به مسائل اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی استفاده کرده است و اکنون در دنیای مدرن انتظار می رود «هنر اعتراضی» به بلوغ رسیده باشد؛ هر چند در بسیاری از کشورها نمونه های خوبی از هنرنمایی های اعتراض آمیز به چشم می خورد اما در بسیاری از موارد به جای تکامل، مسیر زوال را در پیش گرفته است.
 
ادامه مطلب ...

10 رفتاری که موفق‌ها انجام نمی دهند

هر کسی که مدت زیادی را با مدیران اجرایی و رهبران شرکت ها سپری کرده باشد می تواند بفهمد کدام رفتارها در درازمدت جواب می دهند و کدام نه. یکی از چیزهایی که استیو توباک به تجربه یاد گرفته است این است که ویژگی های ذاتی و یا عادات شخصی نیستند که موفقیت یا عدم موفقیت افراد را مشخص می کند، بلکه مهم تر از عادات، رفتار آنهاست.
اما منظور توباک از رفتار چیست؟ خود او در پاسخ می گوید «اینکه تحت استرس طولانی مدت چگونه واکنش نشان دهید. اینکه به تعهدات خود پایبند بمانید یا نه. با دیگران چگونه تعامل کنید. برای اینکه کاری را درست انجام دهید چقدر حاضر باشید تلاش کنید. اینکه متمرکز و منظم باشید یا آشفته و حواس پرت باشید» و از این دست مسائل.

باید اعتراف کنیم که تقریباً همه ی ما کسانی را دیده ایم که در حالت عادی رفتار بدی نداشته اند. اما دیر یا زود، به ویژه تحت فشار و در زمان دشواری ها رفتار مخربی از خود بروز داده اند که وجهه ی آنها را به بدترین شکل ممکن تخریب کرده است. متأسفانه اغلب اینگونه مدیران و مؤسسان، آبروی کسب و کار خود را نیز می برند. پس اگر به فکر موفقیت دراز مدت هستید، باید نگاه دقیقی در آینه بیاندازید و ببینید آیا هیچ یک از رفتارهای محدود کننده ی زیر را در وجود خود می یابید یا نه.
 
ادامه مطلب ...

چگونه قدرتمندتر شویم؟!

همه ی ما در زندگی خود انسان های قدرتمندی را می شناسیم که با بهره گیری از ویژگی های شخصیتی خاصی موفق شده اند رهبری تعداد زیادی از انسان ها را بر عهده بگیرند و تحولات بزرگی بیافرینند. ممکن است در نگاه اول شباهت خاصی بین این افراد پیدا نکنید اما چه رهبران سیاسی، چه فرماندهان ارشد نظامی، و چه مؤسسین موفق استارتاپ ها، همه و همه ویژگی های مشترکی دارند که آنها را در کنار هم قرار می دهد. وقت شناسی، سخت کوشی و علاقه برای موفقیت ویژگی های درستی محسوب می شوند. در کنار اینها، ۱۱ مورد از عادات انسان های قدرتمند که می توانید در وجود خود پرورش دهید را نیز در ادامه خواهید خواند.
 
ادامه مطلب ...