موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

به یک عدد مرد کهن نیازمندیم

هدف هر کسی ممکن است موقع پیدا کردن شغل با دیگری متفاوت باشد. به همین دلیل هم هست که توقع افراد از ویژگی های محیط کاری با هم فرق دارد. با همه این تفاوت ها اما یک سری مسائل هم هستند که عمومیت دارند و فارغ از رویاها و فانتزی هایی که برای شغل آینده تان دارید، باید هنگام پیدا کردن کار به آن توجه کنید. اینجا همه مواردی را که قبل از سپر کردن رزومه و تماس با شماره تلفن مربوطه باید چک کنید، برایتان نوشته ایم. خیلی از این موارد شاید به نظرتان پیش پاافتاده یا سختگیرانه بیایند. اما یادتان باشد که خیلی ها به خاطر همین شرایط بعد از مدتی با اعصاب خسته و داغان از محیط کارشان بیرون زده اند. 

 

تحقیق کنید 

 

به هر آگهی استخدامی واکنش نشان ندهید. از سر بیکاری و اجبار راضی به انجام هر کاری نشوید. قبل از اینکه با شرکت، مرکز یا کارگاهی که آگهی استخدام داده است، تماس بگیرید و یا اینکه فرم استخدامش را پر کنید، درباره اش تحقیق کنید. دیدن وب سایت شرکت یا مرکز، می تواند کمک کننده باشد. رزومه و تاریخچه کارها و خدماتی را که ارائه داده اند، پیدا کنید و شماره ثبت شرکت یا مرکز را چک کنید. درباره کاری که فراخوان داده اند، تحقیق کنید. شاید شما اصلا توان انجام آن را نداشته باشید یا شاید در شان شما نباشد که آن کار را انجام دهید. اگر برایتان امکان دارد از کارمندانی که در آنجا کار کرده اند، شرایط و جو محیط کار را بپرسید تا بعدا پشیمان نشوید. 

 

مسیر 

 

زمانی که طول می کشد که از خانه به محل کارتان برسید، شاید در روزهای اول برایتان بی اهمیت باشد اما بعد از مدتی حتما مهم می شود. بنابراین راه های رسیدن به محل کارتان را شناسایی کنید، اینکه مسیرتان اتوبوس خور است یا اینکه می توانید از مترو و تاکسی استفاده کنید، مهم است. اگر قرار است از وسیله شخصی خودتان استفاده کنید، محدوده طرح های راهنمایی و رانندگی را چک کنید، شاید محل کارتان در وسط طرح زوج و فرد باشد. درباره جای پارک و پارکینگ های نزدیک محل کارتان هم تحقیق کنید. بهتر است قبل از هر تصمیمی خرج رفت و آمدتان را حساب کنید تا بفهمید بعد از یک ماه دوندگی، آخر ماه چقدر از حقوقتان صرف رفت و آمد می شود و چقدر ته جیبتان می ماند. 


ساعت کاری 

 

بیشتر ادارات و شرکت ها ساعت کاری مشخصی دارند، یعنی از صبح کار شروعت می شود و تا ظهر یا بعدازظهر طول می کشد اما بعضی از شغل ها هم هستند که ساعات کاری متفاوت با آنچه معمول است، دارند؛ مثل کارخانه ها، کارگاه ها و بیمارستان ها که شیفت های کاری بسته به نیازشان را تعریف کرده اند. پس باید ببینید کاری که قرار است برای آن درخواست دهید در کدام رده بندی جای می گیرد. اگر از آن دسته از افراد هستید که بعدازظهرها و شب ها را با دوستان و آشنایان می گذرانید یا از آنهایی هستید که هنوز اخبار ساعت ده شب شروع نشده، به طور خودکار به خواب می روید، اصلا گزینه مناسبی برای کارکردن در شیفت های بعدازظهر و شب نیستید. 

 

حقوق و مزایا 

 

اولین دلیل برای کارکردن، داشتن استقلال مالی است. پس حقوق و مزایا را فدای سر هر کاری بودن و سابقه کار به دست آوردن نکنید. در هر صورت شما باید آخر ماه از حقوق دریافتی تان راضی باشید، این مسئله می تواند یکی از دلایل رضایت شغلی و خوب کارکردن شما باشد. در بیشتر موارد شرکت ها و ادارات آنچه را که مصوب وزارت کار است، پرداخت می کنند. هرچند که در برخی از شغل ها، به جز حقوق ثابت، کارانه یا پرکیس (Per Case) و اضافه کار هم پرداخت می شود. مسئله دیگری که باید به آن توجه کنید، زمان پرداخت حقوق است. حتما شما هم مثل بقیه برای حقوق دریافتی تان برنامه ریزی می کنید. بنابراین پرداخت دیر به دیر حقوقتان، می تواند برایتان دردسرساز شود و در نهایت مجبورتان کند تا باز محتاج پول توجیبی های پدر و مادر شوید. 


امکانات 

 

امکانات و مزایای محل کار خود را بشناسید. اینکه محلی که قرار است شما در آن مشغول به کار شوید، ناهار دارد یا خیر، اگر ناهار ندارد، آیا وسیله ای برای گرم کردن و جایی برای صرف غذا برای کارمندانش درنظر گرفته است؟ نمازخانه، محل استراحت، رختکن و سرویس های بهداشتی مجزا و غیرمشترک مواردی هستند که حتما باید از قبل از بودنشان مطمئن شوید. این مکان ها شاید در چند روز اول زیاد مهم به نظر نرسند اما بعد از مدتی به اهمیت وجودشان پی می برید.


همه مدیران موفق این پنج ویژگی را دارند

ولی یک مدیر موفق قطعا از ویژگی های بسیار دیگری برخوردار است. در بحث های مدیریتی ثابت شده است که تمامی مدیران موفق دارای پنج ویژگی هستند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت. 

1. پایبندی به تعهدات 
 
بیخیالی بیماری است که می تواند سد راه موفقیت مدیران باشد.مدیران موفق آموخته اند که به هیچوجه نباید به تعهدات خود پشت پا بزنند . تجربه به آنها آموخته است که باید برای پایبندی به قول و حرف خود تمامی راه های ممکن را بیازمایند. مدیر موفق کاملا به این موضوع واقف است که پایبندی او به تعهداتش، احترام کارمندان و وفادری آنها به سازمان را به همراه دارد. 
 
2. قاطعیت در تصمیم 
 
مدیران موفق، با تکیه بر تجربیات خود، مهارتی بی نظیر در روند اخذ تصمیم دارند؛ از تصمیمات بسیار کوچک، مانند لباسی که می خواهند بپوشند، تا تصمیمات بسیار بزرگ مانند گام هایی که در انجام یک پروژه کلان باید برداشته شود. مدیران برجسته می دانند که گرچه نتیجه کار از اهمیت خاصی برخوردار است، اعتقاد و باوری که کارمندان به تصمیمات اخذ شده توسط آنها دارند از بیشترین اهمیت برخوردار است. اینگونه مدیران در طی زمان می آموزند که اگر شخصاً به تصمیم گیری های خود ایمان داشته باشند، این حس اعتماد و باور در دیگران نیز شکل می گیرد. 
 
3. پیروی از مدیران برتر 
 
مدیران موفق همواره مدیرانی هستند که در مسیر خود به سوی موقعیت فعلی نگاهی به نحوه مدیریت مدیران موفق داشته اند. تجاربی که این افراد با پیروی از سایر مدیران و ابراز حس وفاداری به آنها کسب کرده اند، به آنها امکان می دهد حس سایرین را در هنگام کار کردن با مدیری با مشخصات خود درک کنند. مدیران موفق به عملکرد خود در موقعیت های گوناگون واقفند و به خوبی می دانند چه زمانی باید بیشتر در دسترس کارمندان باشند و ارتباطات خود را با کارمندان چگونه شکل دهند که بیشترین نتیجه مورد نظر را کسب کنند. 

4. جستجوگر 
 
یکی از نقاط ضعف کارمندان معمولی این است که در جستجوی موقعیت های احتمالی نیستند. مدیران موفق در مسیر پیشرفت خود به این رتبه، سعی کرده اند بیش از توان خود تلاش کنند و بارها و بارها با تصاحب به موقع فرصت ها مسیر را سریعتر پیموده اند. مدیران موفق می دانند که با تلاش بیشتر، امکان یادگیری و کسب مهارت و دانش افزایش می یابد که به نوبه خود مدیریت عقلانی و منطبق بر دانش و تجربه را امکانپذیر می کند. 
 
5. انتقال تجارب و دانسته ها 
 
هرگز افراد بزرگ و موفق منجمله مدیران موفق به تنهایی به جایگاهی که دارند دست نیافته اند. انتقال دانش و تجارب به کارمندان جوان تر یکی از با ارزش ترین اقداماتی است که مدیران موفق انجام می دهند. مدیران موفق برای کارمندان خود نمونه ای متعالی از چهره واقعی یک کارمند جویای نام و موقعیت های بالاتر هستند.

زنان اینگونه شوهرشان را دیوانه خودشان کنند


برای تازه عروس ها این که همسرشان روز به روز عاشق تر شود، موضوع بی اهمیتی نیست. آن ها دوست دارند با تک تک حرف ها و رفتارهای شان یک قدم به همسرشان نزدیک تر شوند اما همیشه ماجرا این طور پیش نمی رود. گاهی هر قدم رو به جلوی زن، مرد را ده ها قدم به عقب می راند. برای زنی که فکر می کند، حساب همه چیز را کرده و تمام تلاشش را به خرج داده کنار آمدن با این موضوع، آسان نیست. اگر شما چنین احساساتی را تجربه کرده اید، باید بار دیگر گذشته تان را مرور کنید تا بدانید چرا در چشم همسرتان یک زن ایده آل جلوه نکرده اید. 
 
  
باید برای شوهرتان خاص باشید 
 
یک مرد به دنبال زنی خاص می گردد که تا پایان عمر کنارش بماند و با او پیر شود. زنی که اهل شکایت نیست یا با نق نق کردن روزش را خراب نمی کند. مردها یک زن منطقی و با حساب و کتاب می خواهند که آن ها را در سراسر زندگی شان حمایت کند و در موقعیت های حساس همیشه بتوانند روی کمکش حساب کنند. از طرف دیگر زن ایده آل آن ها شباهت زیادی با همان کلیشه همسر در خانواده و اجتماع دارد. آن ها اغلب زنی را ستایش می کنند که مورد ستایش خانواده و اطرافیان شان قرار می گیرد و حتی اگر خودشان هم این واقعیت را ندانند در ناخودآگاه شان آن را پرورش داده و به تصمیم گیری های شان راه می دهند. 
  
ادامه مطلب ...