موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

این کارها را در 30 سالگی انجام ندهید

معمولا سن ۲۰ سالگی و شور هیجان جوانی زمانی برای کشف خود و دنیای اطراف محسوب می شود. اما با ورود به ۳۰ سالگی ریسک پذیری افراد کاهش پیدا می کند و بیشتر به دنبال برنامه ریزی و ساخت آینده ای مطمئن می گردند. 

ازه سنی ۳۰ تا ۴۰ سالگی برای خیلی از افراد فاصله مهمی تلقی می شود. در این سن افراد به یک شغل پایدار رسیده اند و درگیر روابط عاطفی و احتمالا تشکیل خانواده می شوند. البته در بیشتر افراد این بازه سنی همراه با مسئولیت ها شغلی می شود و از خیلی کارهای دیگر نظیر خانواده و تفریح شخصی جا می مانند و در ادامه زندگی خود با حسرت به آن روز ها نگاه می کنند. در ادامه با ۸ فعالیتی آشنا می شوید که افراد موفق در دهه چهارم از زندگی خود انجام نداده اند.

۱. هدف خود را از دست نمی دهند

معمولا هر فرد با رفتن به دانشگاه و شروع تحصیلات کارشناسی، اهداف متعددی را برای خود ترسیم و بعد از فارغ التحصیلی سعی در پیگیری آن ها دارد. خیلی از این افراد نیز در رسیدن به هدف خود موفق می شوند و در سن ۳۰  سالگی به کار و ثروت خوبی دسترسی پیدا می کنند. اما تلاش ها نباید در این نقطه ختم شوند. هیچ وقت برای پیدا کردن هدف متوقف نشوید چرا که هدف نداشتن به معنای حرکت در دوری باطل در زندگی است.

2.  برای آینده پس انداز نمی کنند

اگر در ۲۰ سالگی به دنبال خرج کردن و خرید کالاهای لوکس و گران قیمت هستید اهمیتی ندارد. اما با بزرگ تر شدن باید به آینده هم فکر کرد و روحیه ای محافظه کارانه تر گرفت. احتمالا با بالا رفتن درآمد ماهیانه خود به سمت خریدهای بیشتر پیش خواهید رفت؛ این رفتار باعث می شود که کل سرمایه شما خرج شود و سرمایه گذاری برای آینده نداشته باشید.

3.  اهمیت بیش از اندازه به آینده نمی دهند

دوران بیست سالگی با تمام دیوانگی هایش خیلی زود تمام می شود و باید برای آینده برنامه ریزی کرد. هدف گذاری نکته ای مثبت است ولی هیچ فردی نمی تواند آینده  را پیش بینی کند. پس صبر کنید و به جایی اینکه مدام به خود استرس وارد کنید و رفتاری وسواس گونه نسبت به برنامه های خود داشته باشید، کمی از زندگی حال لذت ببرید .
4. زندگی شخصی خود را رها نمی کنند

مسلما با افزایش سن و به خصوص قرارگیری در سی و چند سالگی به کار وابسته تر خواهید شد و مسئولیت های شما در محیط کاری افزایش می یابد. اما افراد موفق خودشان را محصور در زندان کار نمی بینند و خانواده بخش مهمی از زندگی آن ها است. پس فقط کار نکنید! با بالا رفتن سن تشکیل خانواده و درگیری در یک رابطه عاطفی سخت تر از قبل خواهد شد.

5. خانواده خود را رها نمی کنند

پدر و مادر همواره حامی فرزندان خود هستند، چه این فرزندان موفق و چه ناموفق باشند. نباید فراموش کرد که خانواده  تان در کنار شما پیر خواهند شد و گرفتاری کاری مختص شما نیست. با مطالعه خیلی از افراد متوجه خواهید شد که یکی از حسرت های بزرگ زندگی  آن ها نبود پدر و مادر است. پس در کنار زندگی پرمشغله کاری خود با اولیای خود نیز مهربان تر باشید و اوقات بیشتری را به آن ها اختصاص دهید. شاید رمز موفقیت خیلی از افراد توجه آن ها به خانواده باشد.

6. بی توجهی به سلامت

افراد موفق به خوبی می دانند که کار کردن آن ها و ادامه راه موفقیت نیاز به بدنی سالم دارد. بنابراین به جای اینکه خود را درگیر کار کنند، در برنامه های روزانه  به ورزش و استراحت زمانی مناسب اختصاص می دهند و به دنبال تغذیه سالم می گردند.

7. برنامه ریزی نداشتن برای تشکیل خانواده

مسلما بچه دار شدن یکی از بزرگ ترین تصمیمات و متعاقبا یکی از بزرگ ترین اتفاقات زندگی هر فردی به حساب می آید. خیلی از افراد به دلیل کار و مسئولیت های زیادی که سر کار دارند ترجیح می دهند که بچه دار نشوند و شاید اصلا خانواده ای تشکیل ندهند. اما تا چه اندازه این تصمیم درست است؟

تجربه افراد موفق نشان می دهد که خیلی از این افراد برای خانواده و بچه دار شدن اصلا برنامه ریزی دقیقی نکرده بودند و حتی بعد از به دنیا آمدن فرزند کسب و کار به نسبت موفق تری داشتند. انگار فرزند به منبع الهام برای صاحبان کسب و کار تبدیل می شود.

۸. استراحت را از برنامه خود حذف نمی کنند

چون در ۲۰ سالگی قرار ندارید که نباید دست از تفریح برداشت. خیلی از افراد تمام زندگی خود را به دنبال هدف و پول بی وقفه دویده اند، اما با نگاه به پشت سر خود از نبود تفریح و شادمانی حسرت می خورند. بنابراین به جای آن که تمام وقت خود را صرف کار کنید کمی هم برای خود استراحت در نظر بگیرید؛ به سفر بروید و تجربه های جدید کسب کنید.