موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

22 رهبر کارآفرین دنیا چگونه فکر می کنند؟

ین روزها مُد شده جوان ها با اجاره کردن دفتر کار مجازی، تاسیس یک شرکت و چاپ چند کارت ویزیت، خود را در مسند رهبری یک سازمان یا مجموعه ای و گاه پا فراتر گذاشته و خود را رهبری کارآفرین تصور می کنند و به مهارت ها و ابزارهای آن کاری ندارند. متاسفانه این درد، در سطوح مدیریتی دستگاه های عظیم دولتی و تجارتی نیز دیده می شود. عطش قدرت، عدم سنجش و آموزش لازم، رابطه های نامتعارف اداری و غیره... دلیلی بر شکست کسب و کاری که در ابتدا با انرژی شروع شده منجر خواهد شد.


مجله معتبر بین المللی «کارآفرینی» در آخرین شماره خود 22 خصوصیتی که رهبران کارآفرین و صاحبان کسب و کارهای بزرگ به آن معتقد هستند را منتشر کرده که می خوانیم. نکته بارز این نوشتار این است که 22 مدیر موفق بین المللی در چند جمله تجربه های بزرگ خود را به اشتراک گذاشته اند و صرفا ایده هایی خیال پردازانه و شعارهایی مهیج نیستند.

 

 

1- تمرکز در رهبری

گفته می شود که رهبران تصمیم های مهم اما ناخوشایند می گیرند. بدون شک قسمتی از این حرف درست است ولی عدم تمرکز علت اصلی آن است. برای اینکه رهبر خوبی باشید نمی توانید عمده تمرکز خود را روی مسائل جزیی بگذارید. برای اهداف بزرگتر می بایست نگاه کلی داشته باشید. در غیر این صورت مسائل پیش پا افتاده شما را غرق می کنند/ تیم فریس؛ نویسنده، کارآفرین و مجری برنامه.

2- اعتماد به نفس

یک رهبر با داشتن چشم اندازی روشن، اعتماد به نفس و پیروزی را القا می کند و از خود همدلی نشان می دهد. به عنوان یک رهبر زن، احساس می کنم برای شناخته شدن باید سماجت و شجاعت داشته باشیم. این دو بدون رفتار مناسب و احترام به دیگران ارزشی ندارد/ باری رافرت؛ مدیرعامل کچام نورت.

3- شفافیت در کسب و کار

من هیچ وقت سعی نکردم زیر یک ماسک پنهان شوم. به عنوان یک رهبر، تنها راهی که برای ایجاد اعتماد در اعضای گروه و همکارانم بلدم این است که صددرصد خودم باشم. یعنی رو راست و دارای فکر باز. نواقصی هم دارم اما همیشه پر اشتیاق کار می کنم. هیچ وقت کارمندانم را غافلگیر نمی کنم. همه می دانند که باید چه کاری انجام دهند. / کری پاتز، مدیرکل روابط عمومی شبکه ورزشی ای اس پی ان.
4- یکپارچگی در عملکرد

کارمندان ما انعکاس مستقیم ارزش هایی هستند که ما به عنوان رهبر به تجسم در می آوریم. اگر ما به جای اینکه کاری را که درست است انجام دهیم مانند یک نمایشنامه نقش درست بودن را بازی کنیم، در واقع آن موقع توانایی های بالقوه کسب و کار خود را محدود می کنیم و کیفیت استعدادها را از دست می دهیم. اگر سعی کنید در تمام فعل و انفعالات خود قابل اعتماد باشید، بنابراین از کسب و کار شما الگو می گیرند./ گانر لاولیس، موسس و مدیرعامل ترابومارکت.

5- الهام بخشی

مردم همیشه می گویند من مرد خودساخته ای هستم اما چنین چیزی وجود ندارد. رهبران خود ساخته نیستند بلکه اهل کوشش و پشتکار هستند. من با پول بسیار کم و کیف ورزشی ام به آمریکا آمدم. در حقیقت دیگران به من انگیزه و الهام زیادی بخشیدند و نصیحت های فوق العاده ای کردند و من با اعتقاد و اشتیاق و پشتکار درونی به حرکت در آمدم. من قدرت انگیزه را می دانم. به همین دلیل است که همیشه مشتاقم به دوستانم یا به غریبه ها انگیزه بدهم./ آرنولد شوارتزنگر، قهرمان ورزشی، بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و فرماندار سابق کالیفرنیا.
6- اشتیاق

شما باید عاشق کاری باشید که انجامش می دهید. برای اینکه در کاری واقعا موفق باشید باید تمام ذهن خود را مشغول آن کار کنید و اجازه دهید آن کار شما را ببلعد. فرقی نمی کند کسب و کار شما چقدر موفق باشد، شما هیچ وقت راضی نیستید و دائما تلاش می کنید که کار بزرگتر، بهتر و والاتری انجام دهید. شما از طریق الگوها رهبری می شوید، نه به خاطر اینکه احساس می کنید این کاری است که باید انجام دهید، بلکه به این دلیل که این روش زندگی شماست./ جو پرز، موسس شرکت بین المللی در صنعت مواد غذایی.

7- نوآوری

در تمام سیستم های دارای منابع محدود و با گسترش جمعیت نامحدود، مثل کسب و کار شما یا مثل تمام بشریت، نوآوری نه تنها برای موفقیت بلکه برای بقا ضروری است. نوآوران رهبران ما هستند. شما نمی توانید این دو را از هم جدا کنید. نوآوری چه به واسطه فکر باشد چه تکنولوژی و سازماندهی، تنها امید ما برای حل چالش های مان است/ آبری مارکوس، موسس شرکت انیت.

8- صبر

صبر، شجاعت حقیقی است که میزان تعهد شما به اصول و آرمان های خودتان را می آزماید. راه رسیدن به چیزهای عالی همیشه سخت است اما بهترین رهبران می فهمند چه هنگامی اصول خود را رها کنند و چه هنگامی به آنها پایبند باشند. اگر دیدگاه شما به اندازه کافی جسورانه باشد صدها دلیل برای اینکه کاری «شدنی نیست» و افراد زیادی که شما را به شک می اندازند وجود خواهند داشت. چیزهای زیادی از قبیل بازارهای خارجی، رقابت، امور مالی، تقاضای مصرف کننده و همیشه یک کمی شانس باید کنار هم قرار بگیرند تا موفقیت بزرگی رخ دهد. / دن براین، مدیرعامل شبکه تلویزیونی.

9- خویشتن داری

همیشه ممکن است در شرایط واقعا سختی قرار بگیرید. چه اشتباه پر خرج و گرانی انجام دهیم، چه ناخواسته شکست بخوریم چه دشمنان بی وجدانی داشته باشیم. خویشتن داری در اصل و باطن بدین معنی است که بتوانید این شرایط را از قبل پیش بینی کنید و بپذیرید و هیجان زده نشوید و احساسی واکنش نشان ندهید و اوضاع را وخیم نکنید. ذهن خود را آموزش دهید، بدترین حوادث ممکن را در نظر بگیرید و عکس العمل های بی فایده و غیرارادی خود را مهار کنید./ راین هالیدی، مولف کتاب «مانع، همان راه است.

10- درک آمار

درک آمار مهم ترین کاری است که برای کسب و کار خود انجام داده ام. از آنجایی که خدمات ما مبتنی بر حق عضویت است، ما نمی توانستیم بدون تجزیه و تحلیل دقیق داده های خود کسب و کار خود را توسعه دهیم./ سول اورول، یکی از موسسان اگزمین دات کام.

11- اصالت و واقعی بودن

برخی معتقدند که تقلید کار صحیحی نیست، اما در رهبری این امر لازم است، از دیگران یاد بگیرید، زندگی نامه های رهبران مورد علاقه خود را مطالعه کنید و از مهارت های آنان درس بگیرید اما هیچ وقت مهارت تصمیم گیری خود را از دست ندهید/ رمی، بلوم، یکی از موسسان و مدیرعامل اینتگریت.

12- ذهن آزاد

یکی از بزرگترین افسانه ها این است که رهبران کسب و کارهای موافق پیشگو هستند. این موضوع بی معنی است. واقعیت این است که رهبران باید در عین انعطاف پذیر بودن ذهن خود را باز نگه دارند و در صورت لزوم ذهن خود را تطبیق دهد. در مرحله راه اندازی یک شرکت، برنامه ریزی ها مهم است و اهداف ثابت نخواهد ماند. مسئولیت شما باید سرمایه گذاری، ایجاد و نگهداری ارتباطات باشد./ دیموند جان، مدیرعامل شرکت مشاوره برندنیگ.
13- قاطعیت

در مدرسه و دانشگاه برای به دست آوردن پول بیشتر معمولا مسابقات بسکتبال تفریحی را داوری می کردم. مربی که نحوه داوری را به من آموزش داد به داوران نصیحتی بسیار مهم می کرد که در دنیای حرفه ای به خوبی صدق می کند: «سریع داد بزنید، بلند داد بزنید و به پشت سر نگاه نکنید.» در شرایط حاشیه ای، یک فریاد قاطع و اشتباه اغلب منجر به نتایج بلند مدت بهتر می شود تا یک تصمیم متزلزل که بعدا مشخص می شود درست بوده است./ اسکات هافمن، مالک فولیولتری.

14- جذابیت

همه ما کار منحصر به فردی در این دنیا انجام می دهیم و وقتی چیزی واقعی نباشد همه ما می توانیم بوی آن را حس کنیم. هر چه بیشتر روی ارتباطات واقعی با مردم تمرکز کنیم و به دنبال راه هایی برای کمک به آنها باشید، به جای اینکه فقط به این فکر باشید که آنها چه کاری می توانند برای شما انجام دهند، بیشتر دوست داشتنی و دلنشین خواهید شد. این کار برای این نیست که یک رهبر عالی شوید بلکه برای این است که یک رهبر قابل احترام باشید که می تواند تفاوت زیادی در کسب و کار شما ایجاد کند./ لوئیز هاوز، نویسنده کتاب پر فروش نیویورک تایمز به نام «مدرسه بزرگی».

15- توانمندی

من بسیاری از فلسفه های رهبری خود را به عنوان یک ورزشکار یاد گرفتم. موفق ترین تیم های من همیشه با استعدادترین افراد نبودند بلکه هم تیمی هایی داشتند که ترکیب درستی از مهارت، قدرت و اعتماد مشترک داشتند. برای ساختن یک گروه «فوق موفق» باید مسئولیت ها و اختیارات را به دیگران بسپارید. مسئولیت دادن به دیگران همیشه آسان نیست. در واقع حتی می تواند سخت تر از این باشد که خودتان آن کار را انجام دهید ولی با انتخاب درست پروژه و پشتیبانی، سپردن کار به دیگران می تواند منجر به نتایج خوبی در آینده شود./ شان پاز، مدیر مجموعه ورزشی، زنجیره ای.

16- مثبت اندیشی

برای توسعه باید فرهنگ مثبت اندیشی را ایجاد کنید. فراز و نشیب های زیادی وجود خواهد داشت ولی رواج مثبت اندیشی می تواند شرکت را در حرکت نگه دارد اما احتیاط کنید، شما باید واقعا به ممکن کردن غیرممکن ها معتقد باشید./ جیسون هریس؛ مدیرعامل مکانیزم.

17- سخاوت

هدف اصلی من این بوده است که بهترین ها را از خود ارائه دهم. وقتی من قادر باشم دیگران را بسازم و به آنها کمک کنم تا شخصا رشد کنند، همه ما به عنوان یک گروه کلی رشد می کنیم./ کریستوفر پریلی، مدیرعامل شرکت پیکسل.

18- سماجت و پافشاری

روزی رهبر بزرگی به من گفت سماجت، مقومت را شکست می دهد. حالا من بعد از کار کردن در فیسبوک و مایکروسافت و راه اندازی شرکت خودم، دو درس بزرگ آموخته ام. تمام کارهای بزرگ وقت می گیرند و باید پافشاری و سماجت به خرج داد. فرقی ندارد برای چه کاری. چیزی که شخصی را تبدیل به یک رهبر می کند این است: تمایل به پا گذاشتن فراتر از جایی که دیگران می ایستند./ نوآ کاگان، موسس آپ سومو.

19- بصیرت

هر روز برای جدا کردن چیزی که واقعا مهم است از تمام سختی ها و مشقت های پیش رو احتیاج به بصیرت دارید. بصیرت شبیه عقل است، اگر توجه کنید می توانید با گذر زمان بهبود یابد اما باید در شخصیت شما وجود داشته باشد. بصیرت ذاتی است. وقتی بصیرت شما درست باشد، مثل یک نابغه و وقتی بصیرت شما اشتباه باشد، مثل یک ابله به نظر می رسید./ جان کی اشمیت، مدیرعامل یک شرکت در صنعت مواد غذایی.

20- ارتباط

اگر مردم از توقعات شما آگاه نباشند و کوتاهی کنند، واقعا تقصیر شماست به خاطر اینکه به آنها نگفته اید اما ارتباط یک عمل متعادل کننده است. ممکن است شما احتیاج یا نیاز خاصی داشته باشید، ما همیشه از مردم می خواهیم که افکار و ایده های خود را به ما بگویند. به همین دلیل است که این همه فرد با استعداد داریم که با ما کار می کنند./ کیم لانچی، برگزارکننده مراسم های بین المللی.

21- پاسخگویی

انداختن تقصیر به گردن دیگران آسان تر از این است که خودتان پاسخگو باشید اما اگر می خواهید بدانید که چگونه این کار را درست انجام دهید، از لری رابینز متخصص امور مالی یاد بگیرید. او به سرمایه گذارانش در مورد قضاوت بد خود که موجب تزلزل سرمایه آنها شده بود نامه ای بسیار متواضعانه نوشت؛ سپس بدون هیچ آشنایی با دنیای صندوق سرمایه گذاری، یک صندوق بدون هزینه مدیریت و اجرا باز کرد. این یعنی شخصیت. این یعنی پاسخگو بودن. این فقط به معنی تقبل مسئولیت نیست بلکه برداشتن گام بعدی برای درست کردن آن است./ ساندرا کارن، معاون شرکت بین المللی لوازم ورزشی.

22- خستگی ناپذیری

خستگی ناپذیری موجب می شود رهبران واقعی، قدرت های درون هر یک از افراد تیم خود را پیدا کنند. بهترین راه این است که معتقد باشید که تیم شما به تنهایی تمام جواب ها را نمی داند. این بدان معناست که شما سوالات درستی نمی پرسید. / نیک وولری، مدیر جهانی بازاریابی شرکت جوراب بافی استنس.

اتوبار و باربری کاج

اتوبار کاج متشکل از بهترین و زبده ترین کارگران و پرسنل باربری و با به خدمت گرفتن ناوگان باربری مجهز و مدرن