موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

عیوب شخصیتی که عامل موفقیت شما هستند!

زمانی که پای موفقیت در میان باشد، وسواس فکری هم می تواند به شما کمک کند هم می تواند شما را از پا درآورد. با وجود این که فکر کردن بیش از حد به شغل، تجارت، وظیفه یا پروژه ای که به عهده دارید، بعضا می تواند بسیار آزاردهنده باشد اما همین زیاد فکر کردن می تواند شما را به سمت موفقیت نیز هدایت کند. بسیاری از معایب شخصیتی واقعا می توانند شما را تبدیل به یک فرد موفق کنند. موفقیت چیزی است که همه در آرزوی دست یابی به آن هستند، اما با این حال، برخی افراد تنها به این دلیل که توانایی ها و قابلیت های خود را دست کم می گیرند دست از تلاش بر می دارند. شما هم همانند بسیاری از مردم روی سیاره زمین نواقص خاص خود را دارید. 

 

شاید برخی از افراد از نسبت به اشکالات رفتاری شما حساسیت داشته باشند یا حتی از آنها متنفر باشند، در حالی که دیگران اصلا متوجه آن اشکالات در شما نشوند. به همین دلیل است که باید هر کدام از نواقص شخصیتی خود را با گرمی در آغوش بگیرید و هرگز دست از تلاش برای رسیدن به موفقیت برندارید. با این حال بد نیست نگاهی به عیوب شخصیتی بیندازید که می توانند شما را به موفقیت قطعی نزدیک تر کنند. 

 

خصلتی به نام لجاجت 

 

کله شقی و لجاجت از جمله ویژگی هایی است که تحمل آن برای خیلی ها بسیار سخت است. شاید حتی مادر یا برادر و خواهرتان نیز نتوانند خیره سری شما را تحمل کنند چه برسد به همکاران تان که برای این ویژگی شما را تحقیر کنند. 

   

اما به لطف همین ویژگی است که می توانید در جایگاه موفقیت بایستید. زیرا با داشتن این ویژگی است که می شود به شما لقب سخت کوش را داد. افراد لجوج با سماجت برخواسته خود اصرار می کنند و تا رسیدن به خواسته مورد نظرتان دست از تلاش بر نمی دارند. آنها حتی سعی به تغییر یا سرکوب این ویژگی در خود ندارند و تسلیم شدن برایشان موضوع سخت و طاقت فرسایی است. سرسختی به افراد انگیزه می دهد که حرکت رو به جلو داشته باشند و موفقیت های بیشتر و بیشتری را به دست آورند. 

 

خود رای بودن 

 

افراد خودخواه هرگز به نظرات دیگران اهمیتی نمی دهند. آنها از هرگونه شایعه، قضاوت و کینه و دشمنی چشم پوشی می کنند. افراد خودخواه به راحتی بر اهداف و رویاهای خود تمرکز می کنند و برای رسیدن به خواسته خود از انجام کارهایی که منجر به رسیدن به آنها شود دریغ نمی کنند. اولین اولویت در زندگی هر فرد خودخوداه خود وی است و این اهمیت به خود باعث می شود همیشه در مسیرهایی قدم بردارند که بدانند به نفع شان است و از پیمودن آن مسیر لطمه ای به خود وارد نمی کنند. 

 

افراد خودپسند به جای تامل بر اشتباهات و شکست خود، بدون هیچ حسرت و پشیمانی به سمت جلو حرکت می کنند. اگر هم کسی بر این ویژگی آنها اشاره کنند، به سادگی از آن می گذرند و به مسیر خود ادامه می دهند. اگر فرد خودخواهی هستید فکر نکنید دارای بدترین ویژگی اخلاقی هستید. بلکه این موضوع که در محیط کار خود را در اولویت قرار دهید، ویژگی فوق العاده ای است. 


جزئی نگر بودن 

 

شاید گاهی اوقات توجه زیاد به جزییات برای شما آزاردهنده باشد و حتی اطرافیان تان نیز از این ویژگی شما خسته شده باشند. اما این دقیق بودن همیشه بد نیست بلکه نشان دهنده هوش بالای شماست. دقت زیاد به جزییات حاکی از آن است که فرد کنجکاو، مشتاق و هیجانی هستید. افراد کنجکاو با دیدن هرچیزی صدها سوال در ذهن شان نقش می بندد و حتی درباره کوچک ترین مسائل و مشکلات نیز سوالات پیچیده ای طرح می کنند. اما سوال پرسیدن هرگز چیز بدی نیست. به قول معروف «پرسیدن عیب نیست، ندانستن عیب است». این خصوصیت رفتاری به این افراد کمک می کند تجربه کسب کنند و همچنین در مقایسه با افراد ساکتی که در هر شرایط عکس العمل خنثی دارند و عاری از هرگونه توجه به جزییات هستند موفقیت بیشتری کسب کنند.

 

وسواس فکری 

 

زمانی که پای موفقیت در میان باشد، وسواس فکری هم می تواند به شما کمک کند هم می تواند شما را از پا درآورد. با وجود این که فکر کردن بیش از حد به شغل، تجارت، وظیفه یا پروژه ای که به عهده دارید، بعضا می تواند بسیار آزاردهنده باشد اما همین زیاد فکرکردن می تواند شما را به سمت موفقیت نیز هدایت کند. 

با داشتن وسواس فکری تمام تمرکز خود را تنها معطوف به همان مسئله می کنید و با سخت کوشی بیشتری تلاش می کنید و تا هنگامی که به خواسته و هدف تان برسید دست از تلاش بر نمی دارید. حتی اگر در مسیرتان شکست هم بخورید این فکر کرد دائم به شما اجازه نمی دهد که تسلیم شوید. داشتن وسواس فکری به شما کمک می کند بر دردها، ترس ها و ضعف های وجودتان غلبه کنید و قادر باشید با هر شرایط سختی کنار بیایید. 

 

صراحت 

 

همه افراد قادر نیستند بدون من من کردن افکار و احساسات خود را بیان کنند. به علاوه، بسیاری از افراد از این که سایرین درباره آنها چه فکری کنند یا چه بگویند می ترسند. هنر برقراری ارتباط این نیست که فقط بدانید چه چیزی و چگونه آن را بگویید. بلکه باید بدانید چه زمانی هم صحبت کنید. بعضی از افراد هنگامی که حرف زدنشان بسیار لازم است عقب می نشینند و چیزی نمی گویند. این صحبت کردن می تواند یک ایده، پیشنهاد یا انتقادی باشد که آنها نمی خواهند آن را بیان کنند. 

 افراد موفقی که عادت به رک گویی و پوست کنده سخن گفتن دارند، از این ویژگی به نفع خود استفاده می کنند. آنها راحت، صادق و شجاع هستند و از عواقب رفتار خود نمی ترسند. زیرا عادت دارند خود را همان طور که هستند نشان دهند و برای کسی نقش بازی نمی کنند. این ابراز عقاید در بسیاری از مواقع به نفع شماست چرا که ایده خود را بیان کرده اید و حتی شاید با بیان نظرتان دیگران را نیز با خود همراه کنید. بنابراین اگر از این ابراز نظر و عقیده به صورت بلند و صریح احساس عذاب وجدان می کنید بهتر است این حس را کنار بگذارید. مشتاقانه عیب خود را بپذیرید، آن را غنیمت بشمارید و از آن دست برندارید چرا که روزی نتیجه رفتار خود را خواهید دید. 

 

درون گرایی 

 

افراد درون گرا عموما با نشان دادن این موضع مشکل دارند که بدتر از برون گراها نیستند تنها به این دلیل که درون گراها نسبت به دیگران روابط اجتماعی ضعیف تری دارند، کمتر حرف می زنند و گستاخی کمتری دارند به این معنا نیست که الزاما در زندگی شان بازنده اند. بسیاری از افراد معروف درون گرا هستند و از داشتن این ویژگی احساس شرم و خجالت نمی کنند. در واقع درون گرایی یک نقص نیست بلکه موهبتی است که بسیاری از افراد درون گرا می دانند چگونه از آن استفاده کنند. حتما شنیده اید که افراد درون گرا شنونده های فوق العاده ای هستند. آنها با هوش بیشتری فکر می کنند و تصمیمات شگفت انگیزی می گیرند. مجموع این صفات مسلما آنها را تبدیل به افراد موفقی می سازد که با قدرت تفکر و تعقل بیشتر قادر به حل مشکلات هستند. 


 کم طاقتی 

 

این عیب رفتاری، بسته به این که تا چه اندازه خوب بتوانید آن را کنترل کنید، می تواند منتهی به موفقیت یا شکست شما شود. افراد کم حوصله و کم طاقت پیش از این که دست به انجام کاری بزنند فکر نمی کنند و به همین دلیل است که مرتکب اشتباهات زیادی می شوند. اما همین اشتباهات به آنها کمک می کند باهوش تر شوند و تجربیات بیشتری به دست آورند. اگر نمی توانید از شر این نقیصه در وجودتان خلاص شوید، با آغوش باز آن را بپذیرید و ببینید در عرض چند سال چه اتفاقاتی رخ خواهددارد. همه ما عیوب خود را به خوبی می شناسیم اما گاهی اوقات تصحیح این رفتارهای اشتباه سخت است. فکر کردن بی نتیجه و مکث بر این عیوب شما را به جایی نخواهدرساند، در صورتی که بهره گیری از آنها به شما کمک می کند به اهداف خود دست یابید و تبدیل به یک فرد موفق شوید. 

 

باید یاد بگیرید چگونه نواقص خود را کنترل کنید. تغییر زندگی تان راه ساده ای است. این موضوع را ثابت کنید که به هیچ عنوان بدتر از دیگران نیستید. همه در وجودشان عیب هایی دارند اما استفاده درست از آن عیوب برای رسیدن به هدف کار هر کسی نیست.