موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

چگونه «نه» بگوییم؟

چرا باید «نه» بگوییم؟

در بسیاری اوقات جوات مثبت دادن باعث وارد آمدن ضررهای زیادی به افراد می شود. برای مثال کسانی که همیشه با بله گفتن دنبال تایید دیگران هستند و از خودشان می گذرند اغلب در مدیریت زمان دچار مشکل می شوند چون با جواب مثبت دادن نامناسب باعث از دست دادن وقتشان می شوند.

درواقع این باور غلطی است که همواره باید به دیگران «بله» گفت تصور اینکه ممکن است رابطه ای برهم بریزد. چون با داشتن این طرز فکر تنها به خودمان آسیب رسانده ایم. جدا از این فردی که توانایی «نه» گفتن ندارد و تنها برای راضی نگه داشتن دیگران جواب مثبت می دهد احساس خوبی هم از خودش نخواهدداشت و در بسیاری موارد دچار احساس اضطراب خواهدشد.

منفعل ها بیشتر «بله» می گویند.

افرادی که با وجود نارضایتی برای متقاعدکردن دیگران به آنها جواب «بله» می دهند و از خود می گذرند از لحاظ شخصیتی منفعل تر و وابسته تر هستند. مهم تر از همه، این افراد در کودکی و نوجوانی بدون اعتماد به نفس بوده اند، بنابراین اگر نتوانیم به دیگران جواب «نه» بدهیم وقتمان هدر رفته و نمی توانیم به اهدافمان دست پیدا کنیم. همچنین اعتماد به نفس را نیز از دست خواهیم داد و مهم تر از همه در روابطمان با دیگران نیز دچار مشکل خواهیم شد.

قاطع «نه» بگویید

در جواب منفی دادن خیلی مهم است «نه» گفتن ما قاطع، کوتاه، صادقانه و مستقیم باشد. در «نه» گفتن سعی کنید از عذر و بهانه زیاد، حاشیه رفتن و معذرت خواهی مفصل استفاده نکنید بلکه مستقیم و کوتاه «نه» بگویید.


باربری بارسلون اولین و معتبر ترین شرکت حمل و نقل و باربری در تهران با ارائه خدمات در کلیه مناطق تهران بزرگ

اتوبار

باربری بارسلون با چندین سال تجربه در زمینه حمل بار شهری و بین شهری آمداه خدمت رسانی به همشهریان عزیز تهرانی میباشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای اتوبار بارسلون تماس حاصل نمایید .

22149545 - 88563350 - 44849865


چگونه «نه» بگوییم؟

روش های زیادی برای ابرازکردن جواب «نه» وجود دارد. خشونت، تهدید، تحقیر و مسخره کردن از راه هایی است که متاسفانه بسیاری از افراد از آن برای نه گفتن استفاده می کنند. برای مثال فردی پاسخ منفی خود را این گونه ابراز می کند: «تو اصلا نمی فهمی» یا «تو دیوانه شده ای» و... درواقع از طریق مسخره کردن و تحقیر به دیگران جواب منفی می دهد.

در «نه» گفتن باید چند نکته را رعایت کرد؛ اول اینکه وقتی با یک درخواست روبرو می شویم باید به این فکر کنیم که جواب مثبت دادن به این درخواست چه منافعی را شامل حال ما خواهدکرد. لازمه این کار هم این است که در مورد درخواستی که از ما شده است خوب فکر کنیم و سریع جواب مثبت بدهیم.

ارتباط با «نه» گفتن آسیب نمی بیند

می توان با «نه» گفتن هم یک رابطه را حفظ کرد. اگر نگران این هستیم که با جواب مثبت ندادن رابطه مان را از دست می دهیم، می توان تدبیری اندیشید که با روشی درست «نه» بگوییم و رابطه مان را نیز حفظ کنیم. همان طور که گفتیم وقتی صادقانه، کوتاه، مستقیم و همراه همدلی کردن به دیگران جواب «نه» بگوییم می توانیم انتظار برهم نخوردن ارتباط را داشته باشیم.

از موقعیت های آسان تر شروع کنید

برای اینکه «نه» گفتن را تمرین کنیم و جسارت خود را افزایش دهیم بهتر است از موقعیت های کوچک تر و با افرادی که با آنها بیشتر صمیمی هستیم شروع کنیم تا به تدریج بتواینم در موقعیت های دشوارتر «نه» بگوییم. برای مثال رد خوردن یک غذا یا بیرون نرفتن با یک دوست نمونه ای از جواب نه دادن به یک موقعیت ساده است.

کجا «نه» بگوییم؟

اولویت نه گفتن در مورد همه افراد به موضوعاتی مربوط می شود که جواب مثبت دادن ما بالقوه یا بالفعل خطراتی را شامل حال ما کند. برای مثال فردی خواسته ای از شما دارد. اگر شما جواب مثبت به این تشخیص بدهید خطر از دست دادن زمان زیادی را به جان خریده اید. به همین دلیل باید در این شرایط قاطعانه «نه» بگویید.

گاهی اوقات بیشتر بزهکاری ها یا گرفتار شدن فرد به سیگار و امثال آن از همین ناتوانی در «نه» گفتن ساده شروع می شود که ابتدا با یک تعارف ساده آغاز شده و به دلیل ناتوانی فرد برای «نه» گفتن باعث بروز مشکلاتی در او می شود، بنابراین خطر جواب مثبت دادن ممکن است با محدودیت زمانی، از دست دادن آبرو، فقدان مالی و خطر روانی یا جسمی همراه باشد که فرد با جواب مثبت دادن عاید خود کرده است.

چه جاهایی «نه» گفتن ضروری نیست؟

متاسفانه بعضی از والدین تصور می کنند فرزندانشان باید همیشه جواب «نه» بشنوند و آنها هستند که باید برای فرزندانشان تعیین تکلیف کنند که چه کاری باید انجام دهند.

این نوع «نه» گفتن اصلا جایز نیست. در برخورد با اعضای خانواده باید تا آنجا که امکان دارد حق انتخاب را به آنها دهیم و به صورت مکرر به آنها «نه» نگوییم.

وقتی بچه ها را بیش از حد محدود می کنیم و آنها را تحت کنترل خود در می آوریم، تصور بدی از «نه» گفتن در ذهنشان شکل می گیرد که در بزرگسالی دچار مشکل خواهند شد. درواقع از همان سنین کودکی باید به بچه ها آموزش «نه» گفتن را به درستی نشان داد.

راززندگی افراد موفق!

برخیزید و بدرخشید ! ساعات اولیه روز تبدیل به یکی از دوستان شما شده است. چه بخواهید، چه نخواهید، استفاده کردن از ساعات اولیه صبح، درست قبل از کار، شاید کلید زندگی و کار موفق باشد. درست است؛ سحرخیزی ویژگی مشترک مدیران، کارمندان و افراد موفق و با نفوذ دیگر شده است.

مارگارت تاچر هر روز صبح ساعت 5 بیدار میشد، آرتور کاستلر ساعت 4، رابرت ایگر (مدیرعامل دیزنی) ساعت 4:30 و ...
می‌دونم به چی فکر می‌کنید_ شب ها بهتر کار می‌کنید...
به عقیده مجله اینک؛ افراد سحرخیز حرفه ای تر و پر حاصل ترند. به اضافه، زندگی هدف داری نیز دارند و همین امر باعث داشتن انگیزه و شور و اشتیاق برای شروع کارشان نیز می‌شود.

ورزش

قبلا هم گفتم، باز هم میگم. اغلب افرادی که هر روز تمرین می‌کنند، صبح ها تمرین می‌کنند. حالا می‌خواهد یوگای صبح باشد یا باشگاه بدنسازی. ورزش کردن قبل از کار، انرژی بیشتری به شما می‌دهد برای کار کردن در طول روز؛ هر کسی می‌تواند بعد از دمبل زدن 60 کیلویی، پشت میز بنشیند و کارهای اداری را انجام دهد اما حتی گرم کردن بدنتان برای شروع تمرین بعد از ساعات کاری خیلی بر روی تمرین‌تان تاثیر می‌گذارد.

حتی اگر دوست ندارید صبح ها برای ورزش، ساعت 5 ، 6 صبح بیدار شوید، حداقل 15 دقیقه زودتر بیدار شوید و کمی حرکات کششی انجام دهید؛ کمک می‌کند بدن‌تان نرم تر و چابک تر باشد در طول روز.

نقشه روزتان را رسم کنید!از حداکثر ظرفیت روزتان استفاده کنید؛ با رسم نقشه روزتان. نقشه روز یعنی امروز چه کارهایی باید انجام دهید و چه چیزهایی باید بدست آورید. اهداف و باید انجام دهید-هایتان است. سحرخیزی باعث می‌شود بتوانید فعالیت‌هایتان را بهتر اولیت بندی کنید. با ذهن بازتر. اینکار حتی باعث می‌شود تا بتوانید مشکلات مسلسل شده تان را بهتر در همان ساعات اولیه روز، بر روی برنامه روزانه تان حل کنید.

وقتی دارید برنامه ریزی روزانه تان را انجام دهید، سلامتی فکری تان فراموش نشود. بعد از سپری شدن وقت‌تان در ملاقات های چالش زا، برخورد با مشتری های منفی و یا تسفیه حساب های استرس زا حتما 10 دقیقه برای آرامش فکری‌تان برنامه بگذارید. یک قدم زدن دور میدان یا حتی یک مراقبه ی فعال می‌تواند شما را از فرسودگی فکری رها کند.

صبحانه ی سالم بخورید!

همه ما می‌دانیم خروج از خانه با یک لیوان چایی و یک معده خالی ، چقدر باعث می‌شود ساعت ناهار دیر فرا برسد! خوب نیست، اصلا. این کار را باید حتما صبح زود انجام دهید، باک تان را با سوخت پر کنید و بعد به یک روز کاری با نهایت انرژی وارد شوید. اینکار باعث می‌شود فکرتان به چیزی که دارید کار می‌کنید متمرکز شود نه به معده خالی تان.

صبحانه ی صبح نه تنها برای سلامتی‌تان خوب است، بلکه می‌تواند باعث بهبود زندگی اجتماعی‌یتان نیز شود. 5 دقیقه بیشتر وقت با فرزندان، همسرتان بگذرانید برای روحیه هر دویتان برای طول روز خوب است.

تجسم
این روزها ما درباره ی سلامت جسمانی‌مان بیش از حد صحبت می‌کنیم، اما بعضی وقت ها سلامت فکری‌مان نادیده گرفته می‌شود. صبح ها بهترین ساعات برای وقت گذاشتن برای فکر کردن، تجسم و مراقبه است. 10 دقیقه وقت بگذارید در صبح و روزتان را در ذهنتان مجسم کنید، موفقیت هایتان را تصویر سازی کنید. حتی یک دقیقه تصویر سازی ذهنی و تفکر مثبت می‌تواند روحیه تان را و چشم انداز روزانه تان را برای یک روز پربار شارژ کند.

 

باربری بارسلون اولین و معتبر ترین شرکت حمل و نقل و باربری در تهران با ارائه خدمات در کلیه مناطق تهران بزرگ

باربری

باربری بارسلون با چندین سال تجربه در زمینه حمل بار شهری و بین شهری آمداه خدمت رسانی به همشهریان عزیز تهرانی میباشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای اتوبار بارسلون تماس حاصل نمایید .

22149545 - 88563350 - 44849865


قورباغه را قورت دهید !
همه مان یک کار سخت در کار های روزانه مان داریم که دوست نداریم اصلا انجام دهیم اما باید انجام شود. این کار مانند قورت دادن قورباغه است ! این کار مانند خوره ذهنتان را مشغول میکند و تمام حواستان را بهش جلب میکند.یک راهکار ساده برای رهایی از آن برای شما داریم: بدترین کار روزانه تان را که دوست ندارید انجام دهید همان اول انجام دهید. در صبح زود بیشترین انرژی و فکر آزاد را داریم، پس اولین کاری که باید انجام دهید این است که اول قورباغه را قورت دهید. اینکار را که کردید شاهد آن خواهید بود به صورت نزولی به ترتیب از سخت تر به سبک تر خواهد آمد و در انتهای روز که انرژیتان در حال نزول است، حجم و سختی کارهای‌تان نیز کم می‌شود و دیگر از خستگی های مفرط جسمی و فکری خبری نیست؛ موفقیت!

خُرده مدیریت نکنید، به کارمندان‌ اعتماد کنید

وقتی به مدیران موفق در طول تاریخ نگاه کنیم – چه در حوزه سیاست مانند ژولیوس سزار یا در حوزه تجارت مانند استیو جابز مدیرعامل سابق شرکت اپل - ممکن است فکر کنیم که آنها نقش بسیار فعالی را در پیشبرد سازمان خود ایفا کرده‌اند. سزار کسی بود که شخصا ارتش خود را همراهی می‌کرد و جابز مشهور بود که کوچک‌ترین قطعات طراحی شده در محصولات اپل را بازبینی می‌کند.

اینجا است که نظری از سوی دیگر مطرح می‌شود. جی. کیث مورنیان، استاد مدیریت و سازمان در دانشگاه مدیریت کلاگ می‌گوید این روش خوبی برای مدیریت سازمان نیست. او در کتاب تازه‌اش با عنوان «دست به کاری نزن»، عنوان می‌کند که بیشتر رهبران موفق در عمل، تمام کارهای روزمره را به کارمندانشان واگذار می‌کنند تا برای یاری رساندن و هماهنگ کردن کل پرسنل وقت کافی داشته باشند. این کار، نه تنها روحیه مدیر را بالا می‌برد که باعث بالا رفتن بهره‌وری و پایین آمدن تنش‌های احتمالی هم می‌شود.

مورنیان می‌گوید: «بیشتر رهبران بیش از حد نیاز کار انجام می‌دهند و هنگامی که این کارها را انجام می‌دهند مثل مدیر خرده‌کار به نظر می‌آیند.»

از انجام دادن کارهای روزمره‌ای که خوب بلدید پرهیز کنید

محتوای کتاب حاصل نزدیک به 40 سال تدریس مورنیان است.او معتقد است: «تصمیم‌گیری، گفت‌وگو و مهارت ایجاد تشکل و کار گروهی اساسی‌ترین مسوولیت‌های سطح مدیریت هستند. یک منطق نهایی که از تشکیل یک گروه از کارمندان معتمد و تمرکز بر امور کلی و مهم سازمانی می‌توان برداشت کرد این است که رهبران در زمینه امور روزمره نباید دخالت داشته باشند.»

او از سوژه‌های خود که عموما یا مدیر اجرایی هستند یا قصد دارند در آینده به این پست برسند، می‌پرسد: «به نظر شما اگر توان و استعدادهای بالقوه همه اعضای زیرگروه شما بالفعل شود، اوضاع چطور خواهد بود؟» وی اضافه می‌کند:‌ «همه مخاطبان این پرسش، پس از این حرفم لبخند می‌زنند. بعد می‌گویم، چرا به آنها کمک نمی‌کنید که به این وضعیت دست یابند؟ تنها کاری که باید بکنید این است که کمی هماهنگی کنید و راه را برایشان هموار کنید». مورنیان البته تاکید دارد این کاری است که حرف زدن در موردش راحت ولی اجرایش خیلی کارسختی است.

برای افرادی که به شغل خود علاقه دارند و به موفقیت می‌اندیشند، سخت است که بخواهند خود را از جزئیات و خرده‌کارهای روزانه عقب بکشند. یک مشکل متداول این است که افراد به خاطر اینکه برای مثال تکنسین‌های قابلی بوده‌اند به مناصب مدیریتی ارتقا پیدا می‌کنند درحالی‌که بسیار مهم است وقتی مدیر شدند، دیگر دست از کار تکنسینی بردارند و کار را به کارمندان‌شان محول کنند.این امتناع از ترک عادت‌های گذشته مشکلات زیادی به‌بار می‌آورد. بسیاری ازاین رهبران از گروه‌هایی که اعضای‌شان بیکار مانده‌اند یا چالشی برای دست و پنجه نرم کردن ندارند، غافل می‌شوند. این کارمندان عملکرد لازم را ندارند و در نهایت ممکن است بهترین‌های‌شان با نارضایتی گروه را ترک کنند.


فروش انواع دوربین های فیلمبرداری حرفه ای

دوربین فیلمبرداری

فروشگاه میلاد : فروش دوربین های فیلمبرداری حرفه ای و لوازم جانبی دوربین + دوربین فیلمبرداری کارکرده و دست دوم با ضمانتنامه معتبر و خدمات پس از فروش

خیابان جمهوری ، زیر پل حافظ ، پاساژ حافظ ، شماره ??

???????? - ????????


با آزمایش بزرگ شروع کنید

مورنیان چند روش را برای آموختن «انجام ندادن کار» پیشنهاد می‌کند. برای کسانی که تازه‌کار هستند، رهبران باید کارمندانی را که توانمندتر هستند انتخاب کنند و شرایط مناسب را برای همکاری با آنها فراهم کنند.او همچنین اشاره می‌کند که حرکت اولیه رهبران برای هدایت یک گروه معمولا این است که به اعضا وظایف کوچک محول کنند. با این کار، به تدریج هم آنها را آزمایش می‌کنند و هم اینکه درصد خطر را پایین می‌آورند، ولی مورنیان می‌گوید این کار هم درست نیست.

پیشنهاد او این است:‌ «در عوض مشق اول شما این است که با اعضای گروه خود مشورت کنید و به فایل‌های پرسنل در کارگزینی مراجعه کرده و آنها را مطالعه کنید تا دریابید آنها چه میزان مهارت دارند و روی چه پروژه‌هایی کار می‌کنند. » صد البته او به مدیران پیشنهاد نمی‌کند که به معنی واقعی کلمه هیچ کاری انجام ندهند و بروند گلف بازی کنند. با وجود واگذاری وظایف، رهبران کارآمدی که از این روش استفاده می‌کنند کماکان در امور سازمان درگیر هستند. او اضافه می‌کند که: «مهم‌ترین کار این است که در راهرو قدم بزنند و از کارمندان دو سوال ساده بپرسند: یکی اینکه حال شما چطور است؟ و دیگری آیا می‌توانم شرایط کار کردن را برای شما تسهیل کنم؟ این دو سوال نشان می‌دهند که مدیر هم به خود کارمند و هم به کارآیی او اهمیت می‌دهد.»

او اضافه می‌کند که: «اگر شما بدانید مدیرعامل به شما اهمیت می‌دهد، انگیزه بیشتری برای کارآیی بیشتر به‌دست می‌آورید.» برای یک مدیر موفق، «تسهیل کردن شرایط» و «هماهنگ کردن» تنها دو کلمه حفظ شده از کتاب درسی مدیریت نیستند. یک رهبر و مدیر می‌تواند به دیگران کمک کند که در آنچه انجام می‌دهند به موفقیت برسند. به بهترین مدیر فروش خود و گروه کاری خود تا جایی که می‌توانید اطلاعاتی راجع به خریداران احتمالی بدهید.

مطمئن شوید که همه، کار خود را به موقع می‌رسانند تا همه چیز سر موقع مقرر آماده شود. با انجام دادن کمتر و کمتر کارهای روزمره، شما زمان پیدا خواهید کرد که برای آینده برنامه‌ریزی کنید. کتاب مورنیان دو استثنا را در این رویکرد رهبری بر می‌شمارد: هنگامی که شما تنها فرد با مهارت مورد نیاز برای یک کار فوری هستید و زمانی که یک کار غیرمتعارف باید انجام شود و لازم است کسی آستین‌هایش را بالا بزند. در مورد کار اول، یادتان باشد که فقط باید یک بار اتفاق بیفتد چون پس از آن شرکت باید یکی از کارمندان موجود را برای به دست آوردن آن مهارت آموزش دهد یا فرد جدیدی برای آن کار استخدام کند.

امتیاز مدیر همیشه محفوظ است

دخالت نکردن در خرده‌کارهای روزمره، همیشه منافع زیادی به همراه دارد، نیروی کار راضی‌تر، محصول نهایی بهتر، دوباره کاری کمتر، زمان بیشتر برای برنامه‌ریزی و مدیرانی آرام‌تر. همچنین اعضای تیم شما مهارت‌هایی را از خود بروز خواهند داد که شما پیش از این از آنها خبر نداشتید و دستاوردهایی خواهند داشت که از انتظارات شما از توانایی‌های آنها فراتر می‌رود. در این صورت مدیران می‌توانند کار هفتگی خود را به نصف کاهش دهند و به سبک فرانسوی ۳۵ ساعت برسانند. البته این روش ممکن است برای کارتان خطرآفرین باشد. ممکن است رقیبان شما در سازمان شایعه کنند که شما دارید تنبلی می‌کنید.

ولی در مقابل، چون اعضای گروه در نتیجه سپردن مسوولیت‌های بیشتر به آنها انگیزه بالایی پیدا کرده‌اند، کارآیی‌شان بالا رفته و می‌توانند از گروه‌های رقیب دیگر پیشی بگیرند. زمانی که اعضای گروه شما عملکرد عالی داشته باشند اعتبار چه کسی بالا می‌رود؟ البته شما. وی می‌افزاید: ‌« عملکرد گروه‌ها همیشه منعکس کننده کارآیی مدیرشان است. اگر تیم شما موفق باشد و مردم ببینند شما کاری نمی‌کنید، آنها شما را تنبل نمی‌پندارند و در عوض می‌خواهند بدانند رمز موفقیت شما در چیست.»

با این 10 کار به آرامش می رسید

«برای به دست آوردن سعادت نباید چانه زد بهای نیک بختی و آرامش، تلاش هوشمندانه و اقتداری است که بر پایه اخلاق باشد.» استانبورد بروک

شاید اگر از همه آدم های دنیا بپرسید: بزرگترین آرزوی شما چیست؟ یکصدا جواب دهند: آرامش، آرامش، آرامش!

در گذشته های دور آرزوی بشر در اختیار داشتن امکانات مادی بود تا در رفاه زندگی کند. ولی امروزه با وجودی که کماکان مادیات نقش خود را در زندگی انسان حفظ کرده اما از رتبه نخست به رتبه دوم خواسته های او تنزل کرده است. زیرا امروزه همه به دنبال آرامش این گوهر گرانبها هستند که به راحتی پیدا نمی شود.

با خانواده ای مشاوره می کردم که دارای دو فرزند دختر و پسر بودند. مرد تحصیلکرده و فوق العاده پولدار بود. زن خوش پوش و به چند میلیون تومان جواهر آراسته ! این جمع دارای دو خانه قصر مانند خانه وییلایی در شمال، خانه هایی در آمریکا و انگلستان و پنج ماشین شیک بودند! آیا همین ثروتی که تا اینجا برشمردم کافی نیست تا آنان احساس خوشبختی کنند؟ خیر! حتما تعجب خواهید کرد اگر بگویم این مرد ثروتمند صاحب یک برج و چند کارخانه، بیش از دو بار در دفتر من گریسته است!

همسرش وقتی نزد من آمد تقریبا از دست رفته بود. او که یک چشمش خون و چشم دیگرش اشک بود از دست شوهر و فرزندانش می نالید. این جمع همه با هم قهر و دشمن بودند! فقط مادیات وسیله ارتباط آنها با هم بود. به گمانم همین قدر کافی باشد تا به شما اثبات شود ثروتمندان آنطور که به نظر می رسند در آرامش و خوشبختی نیستند مگر آن دسته که از هنر بهتر زیستن آگاهی کافی داشته باشند. در واقع اگر خوشبختی وجود داشته باشد بیشتر در طبقه متوسط است که حداقل نیازهای مادی آنها برطرف شده و از این مجال و فرصت برخوردارند که به جای دویدن به دنبال آب و نان در پی رشد فرهنگی و معنوی خویش باشند و در نتیجه به تلقی درست تری از زندگی برسند و هم خود خوشبخت شوند و هم اطرافیانشان.

پس عزیزان من اگر گاهی آرامش تان به هم می خورد دل نگران نشوید زیرا تا ابد در آرامش بودن برای هیچ کس میسر نیست. همین قدر کافی است که در کل زندگی آرامی داشته باشید.


باربری بارسلون اولین و معتبر ترین شرکت حمل و نقل و باربری در تهران با ارائه خدمات در کلیه مناطق تهران بزرگ

باربری

باربری بارسلون با چندین سال تجربه در زمینه حمل بار شهری و بین شهری آمداه خدمت رسانی به همشهریان عزیز تهرانی میباشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای اتوبار بارسلون تماس حاصل نمایید .

22149545 - 88563350 - 44849865


عوامل کمک کننده به آرامش

اقدامات زیر به حفظ آرامش ما کمک شایان می کند:

نخستین گام خلوت با خود است.

گاهی با خود خلوت کنید و در سکوتی مجموعه اعمال و گفتار خود را بررسی کنید. البته هرگز به خود نمره رد ندهید و صرفاً به بررسی اعمال خود بپردازید. آنگاه از توصیه های درون خود پیروی کنید، زیرا ندای درون صحیح ترین راه را به شما نشان می دهد. گاهی به حرف دلتان گوش دهید همان که گاهی کار دستتان داده است.

دومین قدم تفکر است.

می گویند: «ارزش تفکر بیش از عبادت است.» فکر کردن و به عمق اتفاقات روزمره دقیق شدن و دلایل رویدادها را بررسی کردن باعث آرامش انسان می شود، چون انسان راه را از چاه تشخیص می دهد و می تواند شیوه حل مشکل خود را بیابد.

سومین اقدام قدرشناسی کردن است.

باید روی محاسن اطرافیان خود تمرکز کنیم و از ارزش هایشان قدردانی کنیم. ضمن اینکه عیب های احتمالی آنها را نادیده بگیریم. این رفتار باعث می شود هم خود به آرامش برسیم و هم بستگان و اطرافیان ما.

چهارمین گام مطالعه است.

ما به جای آنکه وقت خود را پای رادیو، تلویزیون، ویدئو و ماهواره تلف کنیم باید به دانش و خردمان بیفزاییم. هنوز هم مستقیم ترین و بهترین راه در این عصر پیشرفت های جهشی علم و فن، مطالعه کتاب است. با فزونی دانایی، نگاهی دیگر به همه چیز پیدا می کنیم و در نتیجه به میزان آرامش ما اضافه می شود.

پنجمین کاری که هرروز باید انجام دهیم ورزش است.

زیرا سرلوحه برنامه روزانه ما باید حفظ سلامت باشد که از طریق ورزش میسر است، و به این طریق می توانیم به اغلب بیماری ها نه بگوییم. باز می رسیم به همان مثل درست قدیم که روح سالم در بدن سالم است و یا سلامتی یک پای آرامش است.

ششمین همتی که باید به خرج دهیم رنجش زدایی است.

یعنی با هر کسی رنجشی داریم باید آن را از بین ببریم.

هفتمین اقدام بخشش است.

منظور من هم بخشش مادی و هم بخشش خطاهای دیگران و هم بخشش عاطفه به نیازمندان است. آیا هیچ از خود پرسیده اید چه کسانی یا چند نفر به ابراز محبت شما نیاز دارند؟ چه اشکالی دارد حیطه نیازمندان به خود را تا کودکان یتیم پرورشگاهی، بیماران بی کس بستری در بیمارستانها یا کهنسالان تنهای مقیم خانه سالمندان گسترش دهید؟ آیا تاکنون به کانون اصلاح و تربیت رفته اید؟ به پرورشگاهها چطور؟ آیا به سر و صورت بچه هایی دست کشیده اید که کمبود عاطفی دارند؟ اگر نه هنوز دیر نشده است. بخشش فقط با پول نیست گاهی با یک قدم یا قلمی می توان بزرگترین بخشش ها را انجام داد و دل انسان دردمندی را شاد کرد.

هشتمین کاری که باید کرد داشتن نظم شغلی است.

این نظم باید از برنامه ریزی ناشی شده باشد. راه حل سریع و آنی اکثراً جوابگو نیست.

نهمین اقدام معاشرت با دوستان خوب صالح و خیر اندیش است.

چنین دوستانی به ما نیروی بسیار می دهند به شرط آنکه هنر انتخاب معاشران مناسب و حفظ آنها را داشته باشیم.

دهمین نکته ارزش گذاشتن به خود و کاری است که بدان اشتغال دارید، بدون اینکه لازم باشد به کسی توضیح دهید.

شما نیز می توانید هرکاری را که می خواهید انجام دهید فقط به این دلیل که آن را دوست دارید. این شیوه تفکر افق های جدیدی از تجربه های نو را به روی شما می گشاید و به شما یاری می کند ترس از ناشناخته ها را از خود دور کنید. پس می توان مدعی شد موسیقیدان آهنگ بسازد، نقاش پرده نقاشی بکشد، شاعر شعر بگوید و ... خلاصه جهان به راه خود برود در حالی که من و شما فارغ از هر دغدغه ای به آن چیزی می پردازیم که دوست داریم.

افراد موفق از انجام عادت های زیر پرهیز می کنند

در ادامه قصد داریم ۲۰ عادتی که اشخاص عادی، به راحتی به سویشان سوق پیدا می کنند اما افراد موفق از انجامشان پرهیز می کنند را برایتان توضیح دهیم؛

عادت هایی که افراد موفق از انجام دادن آنها خودداری می کنند

افراد موفق موفقیت را با میزان پول نمی سنجند

موفق ترین افراد، موفقیت خود را با شادی خود و آرامش درونی می سنجند نه پول. داشتن امنیت مالی، باعث گشوده شدن موقعیت های شغلی جدید و کمبود استرس می گردد اما، این دسته از افراد به این درک رسیده اند که پول نمی تواند باعث خوشحالی واقعی شود.

افراد موفق روزشان را بدون هدف و برنامه آغاز نمی کنند

نه تنها افراد موفق اهداف آینده ی دور و نزدیک خود را به شکل واضحی مشخص نموده اند، بلکه برای هر روزشان نیز برنامه ریزی دقیقی دارند تا بتوانند به هدف اصلی خود در دراز مدت دست یابند. آنها به طور کامل از اهمیت «ساعت طلایی»، که در اصل اولین ساعت پس از بیدار شدن است، آگاهند.

افراد موفق معتقدند نقطه تکامل نهایی برای یک پروژه، وجود ندارد

این دسته از افراد، پس از رسیدن به تکامل در هر بخشی، باز هم دست از رشد و بهبود نمی کشند. آنها دریافته اند که رسیدن به تکامل در هر کار نیست که ارزش دارد، بلکه مهم، تجربیاتیست که در طول انجام کار به دست می آید. از این تجربیات می توان در اهداف و پروژه های بسیار دیگری کمک گرفت.

افراد موفق اجازه نمی دهند توسط افراد منفی نگر احاطه شوند

زمانی که در کنار افراد منفی نگر قرار بگیرید، تفکرات منفیشان به راحتی می تواند به شما نیز منتقل شود. افراد موفق به هر شکلی که شده از اشخاص منفی نگر دوری می کنند و در عوض، تلاش دارند با اشخاص مثبت اندیش معاشرت بیشتری پیدا کنند تا آنها نیز بتوانند الهام بخششان باشند.


باربری بارسلون اولین و معتبر ترین شرکت حمل و نقل و باربری در تهران با ارائه خدمات در کلیه مناطق تهران بزرگ

اتوبار

باربری بارسلون با چندین سال تجربه در زمینه حمل بار شهری و بین شهری آمداه خدمت رسانی به همشهریان عزیز تهرانی میباشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای اتوبار بارسلون تماس حاصل نمایید .

22149545 - 88563350 - 44849865


افراد موفق به قسمت منفی ماجرا تمرکز نمی کنند

افراد موفق اجازه نمی دهند افکار منفی باعث شکستشان شود. زمانی که با مشکلی رو به رو می گردند، با استفاده از تجربه ی خود به سرعت به بخش مثبت ماجرا اندیشیده و به خود می گویند بار ها مشکلات اینچنین بسیاری را پشت سر گذاشته اند. این دسته از افراد به جای تمرکز بر مشکلاتی که شاید در میان راه پیدا شود، تمام تمرکز خویش را بر روی موفقیتشان در هر امری می گذارند.

افراد موفق پس از شکست، آرام نمی نشینند

می دانند که شکست، راهیست که برای رسیدن به پیروزی طی می شود و به آنها همانند موقعیت هایی برای یادگیری و رشد می نگرند. آنها می دانند که هرچند بار هم که باخت را تجربه کنند، تا زمانی که بار دیگر برخواستن و تلاش کردن را پیشه ی راه خود کنند، واقعا شکست نخورده اند.

افراد موفق فکرشان بر روی مشکلات متمرکز نخواهد ماند

زمانی که بر روی مشکلات خود به شکل کامل تمرکز کنید، رفتارتان با استرس و ناراحتی همراه خواهد شد؛ همین موضع سبب می گردد تا مشکلات بسیار بیشتری نیز بر سر راهتان قرار گیرند. از سوی دیگر تمرکز بر راه حل ها و اقدامات، سبب می شود تا روحیه ای بهتر بیابید و افکارتان نیز به سوی مثبت شدن حرکت کنند. افراد موفق بیش از حد به مشکلات تمرکز نمی کنند و در عوض، پس از تحلیل اوضاع، سریعا از مشکلات دور می شوند.

افراد موفق برایشان مهم نیست دیگران چطور در موردشان فکر می کنند

افراد موفق می دانند که قضاوت و نوع تفکر دیگران در مورد آنها، ارزشی ندارد و فکر کردن در مورد آن، صرفا باعث رنجش می گردد؛ وقتی فردی در مورد زندگی شخصی شما اظهار نظر می کند، آن نظر صرفا زمانی ارزش دارد که خودتان نیز با آن موافق باشید.

افراد موفق بهانه نمی آورند

افراد موفق فعال هستند و در نتیجه، کارهایشان را نیز به موقع انجام می دهند. زمانی هم که مرتکب خطا شوند، به شکل کامل مسئولیت آن را بر عهده می گیرند. آنها تمایل دارند وظایف روزانه و کلی خود را به شکل صحیح به سرانجام رسانند.

در افراد موفق، موفقیت دیگران باعث برانگیخته شدن حسادتشان نمی گردد

این دسته از افراد معتقد هستند که موفقیت برای همه و به اندازه کافی وجود دارد تا بتوانند آن را کسب کنند. می دانند که هر چقدر افراد خوشحال و موفق تر در این کره خاکی وجود داشته باشند، زندگی بهتر خواهد شد. اگر شخص دیگری قادر به انجام کاری شود که آنها توانسته اند انجام دهند، به جای حسادت، از وی قدردانی می کنند.

افراد موفق عزیزان خود را فراموش نمی کنند

می دانند که کار، بسیار مهم است اما هیچگاه حاضر نیستند خانواده و عزیزان خود را فدای کارشان کنند.

افراد موفق قدرت سرگرمی و خوشحالی را دست کم نمی گیرند

فایده همه ی فشارهای کاری چیست زمانی که فقط احساس نا امیدی و خستگی در ما موج زند؟ افراد موفق می دانند چطور آرامش داشته و به سرگرمی هایشان بپردازند. آنها می دانند با استراحت، باتری های خود را برای به سرانجام رساندن پروژه هایشان شارژ کرده اند.

افراد موفق در مورد سلامتیشان غفلت نمی کنند

با سلامتی، می توان از لحظات زندگی لذت برد؛ افراد موفق می دانند که اگر به شکل فیزیکی، روحی و احساسی سالم نباشند، نمی توانند به اهدافشان نزدیک شوند.

افراد موفق اهداف نامعین تعریف نمی کنند

اهدافی که افراد موفق برای خود تعریف می کنند، قابل اندازه گیری و مشخص هستند. می دانند دقیقا چه می خواهند و چه زمانی به آن خواهند رسید. داشتن هدفی مشخص، باعث می گردد بدانید چقدر از راه را طی کرده اید و تا رسیدن به مقصودتان چقدر باقی مانده است؛ از همین رو، دیگر از خود نمی پرسید «پس چه زمانی نتیجه خواهم گرفت؟»

افراد موفق با بی ارادگی تصمیم نمی گیرند

افراد موفق، مشخص می کنند که چه می خواهند، سپس، موتور خود را روشن کرده و به سویش می تازند. زمانی که تصمیمشان قطعی شد، دست به انجام هر کاری می زنند تا آن خواسته را به سرانجام رسانند. داشتن این عادت به هر فردی کمک خواهد کرد تا بتوانند اعتماد به نفس بسیار بالایی داشته باشد.

افراد موفق اجازه نمی دهند قربانی شوند

زمانی که تصمیم گیری های ضعیف دیگران، بر کار آنها نیز تاثیر مخرب داشته باشد، اجازه نمی دهند تفکرات منفی آنها را احاطه کنند؛ در عوض، با بخشش، خود را به آرامش می رسانند. آرامش درونی و خوشنودی، برایشان بالاترین اهمیت را دارد.


باربری بارسلون اولین و معتبر ترین شرکت حمل و نقل و باربری در تهران با ارائه خدمات در کلیه مناطق تهران بزرگ

باربری

باربری بارسلون با چندین سال تجربه در زمینه حمل بار شهری و بین شهری آمداه خدمت رسانی به همشهریان عزیز تهرانی میباشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای اتوبار بارسلون تماس حاصل نمایید .

22149545 - 88563350 - 44849865


افراد موفق در گذشته زندگی نمی کنند

آنها درک می کنند که گذشته، تمام شده و دیگر آن لحظه وجود ندارد. اگر تمرکز انسان بر روی اتفاقات گذشته باقی بماند، مشرف به اتفاقات زمان حال نخواهد بود. اگر در گذشته آسیب دیده اید، تلاش کنید به یاد داشته باشید که حال، زمان دیگریست و می توانید تمرکز خود را بر روی رشدتان بگذارید.

افراد موفق در برابر تغییر مقاومت نمی کنند

برنامه ریزی، استراتژی و تاکتیک ها عوض می شوند؛ به جای ناامید و ناراحت شدن، افراد موفق سریعا خود را با وضعیت موجود هماهنگ می کنند زیرا رسیدن به اهدافشان برای آنها مهم تر از هر چیز دیگریست.

یادگیری برای افراد موفق متوقف نمی شود

افراد موفق، برای خود مربی و یا رهنماهایی دارند که در زمان به چالش کشیده شدن، به سراغشان می روند. آنها همواره در حال یادگیری هستند و برای بهبود شیوه ی زندگی خود، تلاش می کنند.

افراد موفق روز خود را بدون شکرگذاری به پایان نمی برند

افراد موفق همواره برای نعمت های کوچک و بزرگ در زندگیشان، سپاسگذار هستند. پیش از خواب، تفکر در مورد همه موارد مثبتی که در زندگی وجود دارند، باعث داشتن ذهنی مثبت نگر و افزایش انگیزه خواهد شد.