موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

موفقیت در زندگی

مقالات جالب و بروز راجع به موفقیت در تمام ارکان زندگی

ثروتمندها چگونه پس انداز می کنند؟

هیچ کس نیست که دوست نداشته باشد پول بیشتری داشته باشد اما اگر گاهی در شگفت هستید که چگونه افراد پولدار و موفق آن همه پول دارند، باید این متن را بخوانید. ما لیستی از اقداماتی را گرد آورده ایم که می توانید در زندگی روزمره خود به کار بندید تا به روش افراد ثروتمند پول پس انداز کنید.

1 - مراقب هزینه های کوچک باشید

همه ما مراقب سرمایه گذاری های بزرگ و خریدهای عظیم هستیم اما هزینه های کوچک را با بی دقتی و بی مبالاتی می پردازیم اما این هزینه های کوچک می توانند به کوهی بزرگ تبدیل شوند.

همانگونه که یک اقتصاددان به درستی گفته: «دنبال هر راهی برای از بین بردن هزینه های کوچک خود باشید؛ در نهایت به عدد قابل توجهی می رسید.»

2 - روی آینده متمرکز شوید

بسیار آسان است که پول خود را صرف چیزهایی کنیم که دوست داریم اما در پایان روز می بینید که همه پولی را که کسب کرده اید خرج شده و اهمیتی هم ندارد که درآمد شما چقدر بوده است. به جای رضایت در لحظه، تمرکز خود را روی آینده برگردانید.

«شما می توانید در جوانی، بی پول باشید؛ ولی نمی توانید پیری را با بی پولی سر کنید.» (تنیسی ویلیامز)

3 - برای تاثیر گذاشتن روی دیگران، چیزهای غیرضروری نخرید

هر چند همه ما دوست داریم که بازخورد خوبی از دوستان و آشنایان در مورد چیزهایی که داریم، دریافت کنیم اما باید برای خود حد و مرزی بگذاریم. شما باید چیزهایی را بخرید که نیاز دارید و تنها چیزهایی را نخرید که بتوانند دیگران را تحت تاثیر قرار دهند. در غیر اینصورت آشمان هم مرزی برای خریدهایتان نخواهد بود.

«متوقف کنید خرید چیزهایی را که نیاز ندارید و تنها به خاطر تاثیر گذاشتن روی افرادی است که حتی دوست شان ندارید.» (سوز اورمن)

4 - چیزها را در تقسیم بندی سفید و سیاه قرار دهید

در دنیای امروز بسیاری مخارج وجود دارند که اگر برنامه ریزی نکنید و پول خود را بودجه بندی نکنید، در پایان هیچ پس اندازی برایتان باقی نمی ماند. مخارج داخلی و خارجی. افراد ثروتمند می دانند که پول از کجا وارد می شود و از کجا بیرون می رود. یک صفحه اکسل می تواند در این زمینه کمک خوبی برایتان باشد.

«بودجه بندی می گوید که پول تان کجا برود، به جای اینکه متعجب شوید کجا رفته است.» (جان سی. مکسول)

5 - سختکوش باشید

برخلاف گفته عوام که افراد ثروتمند فقط تفریح می کنند و از زندگی شان لذت می برند، واقعیت این است که آنها بیشتر سال های مفید عمرشان را بسیار سخت تر از افراد معمولی کار می کنند. بنابراین سعی کنید درآمد خود را افزایش دهید و وقتی افزایش یافت، بخش بزرگی از آن را حتی بیش از پیش، پس انداز کنید.

«من کسب و کار را دوست دارم و حقیقت این است که من بیش از آنچه که خرج می کنم، پس انداز می کنم. سرمایه گذاری می کنم. برای آینده برنامه ریزی می کنم. من چشمان تیزبینی برای شناسایی موقعیت ها دارم و بیش از توقع دیگران سخت کار می کنم.» (تام هنکس)

6 - بخش بزرگی از درآمد خود را پس انداز کنید

باز هم ما فکر می کنیم که افراد ثروتمند ولخرجی می کنند و پول خود را برای چیزهای مختلف خرج می کنند. خیر اینگونه نیست. به همین دلیل است که آنها ثروتمند باقی می مانند. آنها همیشه بخشی از درآمد خود را پس انداز می کنند؛ بنابراین بخش بزرگی از آنچه را کسب می کنید، پس انداز کنید. این کار تضمین می کند که هیچ گاه بی پول نخواهید ماند.

یک - سوم را پس انداز کنید، با یک - سوم زندگی کنید و یک - سوم را خرج کنید.» (یک اقتصاددان)

7 - پس انداز خود را به طور معقول سرمایه گذاری کنید

ما اغلب مقادیر کم را نادیده می گیریم اما همان مقادیر کوچک می توانند روی هم انباشته و تبدیل به انبوهی قابل توجه شوند. اگر بیشتر دارید، حتی بهتر است. به منظور بیشتر کردن پول خود، اگر آن را در جای درست سرمایه گذاری کنید، خود از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد.

«یک مبلغی اینجا، یک مبلغی آنجا، که جزو سود است، روی هم انباشته می شوند و بدین طریق نتیجه مورد نظر به دست خواهد آمد. شاید برای اجرای این مسئله مالی نیاز به آموزش باشد اما وقتی که به کار رفت، درخواهید یافت که در پس انداز معقول، نسبت به خرج کردن نامعقول، رضایت بیشتری وجود دارد.» (پی. تی. براون)

8 - فرمول میلیونر را تمرین کنید

روش فکری فرد معمولی این است که پس از روبرو شدن با مخارج ضروری، پس انداز کردن را آغاز می کند. روش یک فرد ثروتمند برعکس است؛ ما دوست داریم که نام آن را فرمول میلیونر بگذاریم. نحوه کار چنین است: وقتی که حقوق تان را دریافت کردید، درصدی از آن را برای بازگرداندن به جامعه و بخشش کنار بگذارید و همچنین درصدی را هم برای سرمایه گذاری برای اهداف مالی خود ذخیره کنید. فقط آن مقداری را که باقی می ماند خرج کنید.

«آنچه را که پس از خرج کردن باقی می ماند، پس انداز نکنید بلکه آنچه را که پس از پس انداز باقی می ماند، خرج کنید.» (وارن بافت)

9 - منافذ را ببندید

افراد ثروتمند هیچ گاه برای هیچ هزینه غیرضروری پولی نمی پردازند. آنها بسیار مراقب قیمت ها و هزینه هایی هستند که می توانند از آنها اجتناب کنند.

«مراقب مخارج کوچک باشید؛ یک منفذ کوچک باعث غرق شدن یک کشتی می شود.» (بنجامین فرانکلین)

در زندگی خود از این نکات ساده و عملی پیروی کنید و قادر خواهید بود که تفاوت را ببینید. با شادی پس انداز کنید!

5 راز کسب و کارها برای داشتن مشتریان شاد کدامند؟

هر روز ما شاهد فعالیت کسب و کارهایی هستیم که غرورشان اجازه فکر کردن به این موضوع را نمی دهد که تنها به دلیل فروش یک کالای منحصر به فرد و تبدیل شدن به بزرگ ترین بازیگر بازار نباید اصل تکریم مشتری را از یاد ببرند. در نهایت این شرکت ها مشتریان گرانبهای خود را از دست می دهند. از طرف دیگر، کسب و کارهایی نیز هستند که واقعا اطلاعی از راه های تکریم مشتریان خود ندارند. در ادامه آن ها با عدم توجه مناسب به مشتریان، کسب و کارشان را از دست خواهند داد. این دسته از شرکت ها باید به انجام برخی تکنیک های موثر خدمات رسانی به مشتری روی بیاورند و به این ترتیب مطمئن شوند که مشتریانشان همیشه از انجام معامله با آن ها لذت خواهند برد.

برای مشتریان بلند مدت خود ارزش قائل شوید

به این منظور، باید همواره یک سری مشتریان جدید و وفادار در فهرست ثابت این پایگاه مشتریان وجود داشته باشند. راه های فراوانی برای تشکر از مشتریان بلند مدت در دسترس ارائه داده شده اند. یکی از شناخته شده ترین روش های انجام این کار اهدای جوایز خاص به آن ها است که البته مشتریان جدید شاید در این فهرست قرار نگیرند. به علاوه، شما حتی می توانید به مشتریان وفادار خود جوایز بیشتری را به خاطر معرفی مشتریان جدید در آینده بدهید. به این ترتیب آن ها نیز به تشویق به تبلیغ شرکت شما می شوند. با اعطای چنین امتیازاتی مشتریان بلند مدت شما از حس سپاسگذاری تان خوشحال خواهند شد که البته این رویکرد در دنیای کسب و کار امروز مسیری طولانی را طی می کند.

به وقت مشتریانتان احترام بگذارید

هیچ کدام از مشتریان دوست ندارند زیاد انتظار بکشند. شما می توانید با مدیریت لیست انتظار و اسامی رزرو شده خود به وسیله یک سیستم خودکار همواره اسباب شادی و رضایت مشتریاناتان را فراهم آورید. از قبل لزوم نشستن در صف انتظار را به مشتریانتان یادآوری کنید اما در ادامه فرصتی برای ترک محل و آگاهی از وضعیت نوبت خود از طریق استفاده از سیستم مذکور و گوشی هوشمند را به آن ها بدهید. به این ترتیب مطمئن می شوید که آن ها رقبایتان را به شما ترجیح نمی دهند.

با مشتریان خود تعامل برقرار کنید

هیچ یک از مشتریان دوست ندارد که با یک سازمان گمنام و ناشناخته معامله کند. حتی اگر خدمات آن شرکت در حد عالی نیز باشد، همیشه ظاهرا یک چیزی کم است. به همین دلیل همه کسب و کارها باید به برقراری تعاملی معنی دار با مشتریان بپردازند تا درک بالای خود از رفتار مشتریان را به آن ها نشان دهند. بهترین راه برای انجام این کار در دنیای امروز حضور قدرتمند در رسانه های اجتماعی است. از طریق یک سری راه های جالب و غیر رسمی مثل استفاده از محتوا، ویدئو ها و تصاویر ارزشمند می توان پیامی مهم را به مشتریان خود رساند. نیازی به گفتن این نکته نیست که چنین گامی فقط می تواند منجر به برخورداری از مشتریان شاد تر و علاقمند تر به انجام معامله بیشتر با یک شرکت ناشناس بشود.

در دپارتمان ارائه دهنده خدمات، تنوع ایجاد کنید

امروزه، مردم دوست ندارند که همیشه از تلفن برای دسترسی به کارمند دپارتمان ارائه دهنده خدمات به مشتری در یک شرکت استفاده کنند. علاوه بر این، به طور کلی آن ها بکارگیری گزینه های غیر صوتی نظیر چت، ارسال پیامک، رسانه های اجتماعی یا حتی یک ایمیل را به دیگران ترجیح می دهند. به منظور تسهیل روند انجام این کار، شما باید از وجود راه های تماس غیر صوتی برای پاسخ دهی فوری به مشتریان حتی در صورت بروز کوچک ترین مشکلات اطمینان یابید. این تسهیلات شامل ایجاد امکان دسترسی آسان به لیست تماس ها در اینترنت یا ارائه پیشنهاد استفاده از یک سیستم پست صوتی تمام وقت می شوند. وجود یک دپارتمان قدرتمند در زمینه خدمات رسانی به مشتری حتما منجر به رضایت بیشتر او خواهد شد.

یک وبسایت کاربر پسند را راه اندازی کنید

در دنیای امروز، بیشتر مشتریان قبل از خرید یک محصول از فروشگاه، اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت به دست می آورند. این بدان معنا است که در صورت عدم برخورداری از یک وبسایت کاربر پسند، شما بخش عظیمی از یک کسب و کار بالقوه را از دست خواهید داد. به علاوه، یک وبسایت با طراحی مناسب دسترسی به اطلاعات مورد نیاز برای برقراری تماس با شرکت و حل مشکلات مشتریان را آسان می کند. به طور کلی، یک وبسایت با طراحی حرفه ای میزان شناخت مشتریان از شرکتتان را بالا می برد.

تجارت الکترونیک موفق چه خصوصیت‌هایی دارد؟

تجارت الکترونیک، سالانه صدها میلیارد دلار در گردش مالی تجارت جهانی سهم دارد. این نوع خاص از تجارت که از اوایل دهه 90 میلادی آغاز شد، به دلیل سهولت در به کارگیری آن و داشتن مولفه هایی مانند سرعت، دقت و امنیت، از مشتری مداری بسیاری برخوردار شد که در اینترنت ،نمونه های زیادی از آن را می توان مشاهده کرد. امروزه پر بیننده ترین پرتال های اینترنت، از ابزارهایی در تجارت الکترونیک به طور مستقیم و غیر مستقیم استفاده می کنند. محال است پرتالی در زمره پرتال های پر مراجعه وب باشد، اما از نظر زیر ساخت های تجارت الکترونیک و تبادل های مالی و پولی، از وضعیت ضعیفی برخوردار باشد.

سایت هایی مانند ebay.com یا amazon.com یا بخش خرید و فروش گوگل froogle.com به عنوان برترین های تجارت الکترونیک در وب شناخته می شوند. راه های پرداخت الکترونیکی امروزه بسیار متنوع و آسان شده است. با گوشی های موبایل، با دستگاه های خودپرداز، با دستگاه های pose، خلاصه راه های خرید و فروش دیجیتالی بعضا از راه های سنتی آسان تر و سریع تر شده است. هر بیزینسی که شما در این دنیا دارید، باید یک پیوست دیجیتالی برای خرید و فروش هم داشته باشد.

طبیعت کار شما مهم نیست. مهم آن است که ابزارهای دیجیتالی به کمک شما می آیند و استراتژی کسب و کار شما را برای رسیدن به هدف تسهیل و ترغیب می کنند. ایران نیز در دو دهه اخیر در عرصه تجارت الکترونیک و پرداخت های اینترنتی بسیار موفق عمل کرده است و آینده کشور در این عرصه مثبت ارزیابی می شود. در این گفتار، قصد داریم تا راهکارهای مهم در کسب موفقیت در تجارت الکترونیک را برای خوانندگان محترم پرتال برترین ها، تشریح کنیم. این 12 نکته می تواند راهگشای خیلی از موفقیت های بزرگ، در فرمت های ساده باشد.

نکته اول :فرصت را غنیمت شمارید!

میانگین زمانی که یک کاربر اینترنت به مرور یک صفحه اختصاص می دهد، حداکثر 46 ثانیه است در طی همین 46 ثانیه است که یک تجارت آنلاین می بایستی مشتری را جذب نموده و با یک پیشنهاد مختصر معامله را تمام کند. یعنی از زمانی که یک کاربر وارد سایت می شود تا یک کالا را می بیند و نهایت انتخاب می کند و سپس هزینه اعبتاری آن را پرداخت میکند، نباید بیش از این زمان، زمان سپری شود. فرآیند : مشاهده – بررسی – انتخاب و خرید، مراحل 4 گانه بهینه در تجارت الکترونیک سریع و موفق را نشان می دهد. موتورهای جست و جو، دایرکتوری های طبقه بندی موضوعی کالا، طبقه بندی دسته ای کالا و امثالهم، همه و همه، راه های سریع تر رسیدن به هدف را در ecommerce هدف قرار می دهد. 46 ثانیه را سایت www.clicks.com بیان می کند. یعنی باید سایتی که برای تجارت الکترونیک راه اندازی می کنید به گونه ای چیدمان شده باشد، که یک کاربر بتواند در عرضه 46 ثانیه جنس مورد نظر را مشاهده و قیمت آن را بررسی و در فرم درخواست خرید، آن را وارد کند.

رقابت در دنیای مجازی روز به روز در حال افزایش است. به گزارش Verisign ثبت دامنه تا سال 2015، بیش از 100 میلیون دامنه رسیده است و از مجموع دامنه های ثبت شده در یک نمونه 100 میلیونی، تا کنون بیشترین سهم ار آن دامنه هایی با پسوند.com بوده است. قبلا در گفتار مربوط به دامنه های وب، به این مورد اشاره شد که امکان ثبت دامنه بر روی پسوند مورد علاقه شما که مرتبط با کسب و کارتان باشد، هر روز سخت تر و محدودتر میشود. چرا که تعداد دامنه های در دسترس و قابل ثبت، مرتب در حال کاهش است و بسیارند کسانی که برای خرید و فروش دامنه، نسبت به ثبت دامنه های بی ربط و با ربط اقدام میکنند. پس اگر خواهان پرداخت پول زیادی برای ثبت دامنه مورد نظر نیستند، در اولین فرصت نسبت به ثبت دامنه و میزبانی برای آن طبق قواعدی که در این سلسله مطالب عرض شد و در پایین همین مطلب لینک آن ها ارائه شده است ،اقدام کنید.

نکته دوم : به اهداف خاص فکر کنید.

شناخت مشتری و تحلیل رفتار سازمانی آن در دنیای مجازی، یک اصل مهم برای مدیران سایت های تجارت الکترونیک است. مشتریانتان را بشناسید و خواسته های آنها را که رقبایتان توجهی به آنها نداشته اند را برآورده سازید . ebay یک نمونه بارز است. ebay خیلی سریع به مردمی که خواستار کسب درآمد بیشتر از طریق خرید و فروش کالاهای دسته دوم بودند معرفی شد. ebay به ضرورت ایجاد چنین محیطی که خریداران و فروشندگان با یکدیگر ملاقات و معامله نمایند پی برد. فناوری تجارت الکترونیک به ebay در جهت ایجاد فضایی برا ی پاسخگویی به تقاضای عمومی کمک کرد و سایر مواردی که راجع به آن شنیده اید داستانی بیش نیست.

زمانیکه تجارت آنلاین را شروع می کنید کوچک اما درست شروع کنید. حرکت درست بسیار مهم و کاربردی است. از همه مهم تر، توجه به نکاتی است که خیلی ها به آن توجه نکرده اند. مثلا شرکت www.godiva.com، برای افزایش فروش شکلات در سایت مشهور خود، سر در مغازه های خود را به صورت اینترنتی طراحی کرده است و برای خریداران شکلات در وب، امتیازات خاصی قائل شده است که خیلی ها در زمینه شکلات به آن فکر هم نکرده اند!

مثلا سایت آمازون،برای ارتقای فروش کتاب در سایت خود، به مدیران سایت های اینترنت که بتوانند مشتری به سایت آمازون آورده و باعث خرید محصولات آن شوند، پورسانت پرداخت می کند. کافی است سورسی که سایت آمازون برای جلب مشتری الکترونیکی تعریف کرده است، در سایت خود بگذارید و به بینندگان سایت خود توصیه کنید که با کلیک بر روی آگهی خاصی که آن ها را به سمت فروشگاه های الکترونیک آمازون هدایت می کند، به آن سایت وارد شوند. آمازون بر اساس برنامه ای که شما در سایت خود ایجاد کرده اید، به ردیابی کاربران ورودی به سایت خود از طریق سایت شما می پردازد و اگر آن ها خریدی بکنند، درصدی از خرید آن ها، به دلار به حساب اعتباری شما نزد آمازون واریز می شود. آیا راهی بهتر برای درآمد از طریق وب سراغ دارید ؟

نکته سوم : برنامه ریزی تجاری قوی

آگاهی کاملی از منبع درآمد تان، یکسان نمودن حسابهایتان ، سایر نکات راهبردی در زمان شروع تجارت آنلاین و برنامه ریزی مراحلی که شما را به موفقیت نزدیک خواهد کرد را باید در نظر داشته باشید. شما باید زمان مناسبی را برای توسعه تجارت خود و برنامه ریزی در جهت دستیابی به منابع درآمد جدید انتخاب کنید. تجارت اینترنتی تاریخچه تکان دهنده ای دارد که تحولات فجیعی را با سرعتی شگفت انگیز ایجاد نموده است. برای رویارویی با چنین تحولاتی آماده باشید و برنامه ریزی دقیقی برای پشت سر گذاشتن چنین لحظات تکان دهنده ای را داشته باشید.

تعیین یک برنامه کاری مبتنی بر آی تی، یعنی توجه به نیازها، اهداف و طریقه رسیدن به اهداف که نیازمند کسب مشاوره از نخبگان و ایجاد فضای الکترونیک درستی است. یعنی باید business plan داشته باشید. اینکه چطور باید آن را تهیه کنید نیازمند کسب مشاوره های مرتبط است. اگر چنین برنامه ای را آماده نکردید، حتی نسبت به ثبت دامنه هم اقدام نکنید!

نکته چهارم : نرم افزار تجارت الکترونیک تاجر پسند

همواره نرم افزاری را انتخاب کنید که مدیریتی آسان داشته و امکان تمرکز شما را بر روی هسته فعالیتهای تجاریتان فراهم سازد.

این نرم افزار نیازهای تجاریتان را برآورده می سازد. راه حل تجارت الکترونیک، نرم افزاری را باتوجه به نیاز، امنیت و انعطاف پذیری آن انتخاب می کند. روی راه حلی سرمایه گذاری کنید که نه تنها نیازهای فعلی شما را برآورده می سازد بلکه برای نیازهای آینده تجاری خود نیز بتوانید از آن استفاده کنید.

برنامه های مدیریت سایت های تجارت الکترونیک زیادی امروز در دسترس هستند. سعی نکنید در این راه ارزان ترین نرم افزار را انتخاب کنید. سعی کنید بهترین نرم افزاری که نیازهای مخاطبان شما را در خرید راحت یاری می کند، انتخاب کنید. یک نرم افزار خوب باید :

  1. امکان مدیریتی خوب و راحتی را به صورت آنلاین بر روی سایت تجارت الکترونیک بدهد
  2. امکان خوبی برای تولید فروشگاه های مختلف با زیرمجموعه های دیگر داشته باشد
  3. سبد های خریدی که تعریف می شود، قابل مدیریت شدن باشد
  4. با سرویس های اعتباری جهانی مانند WWW.paypal.com به خوبی قابل ارتباط باشد
  5. هر نوع تعریف کاربر پسندی را در صورت نیاز شما، بتواند برآورده کند.

نکته پنجم : یک فروشگاه اینترنتی متفاوت ایجاد کنید.

همواره به این نکته طلایی فکر کنید که هر کسب و کاری که خلاقانه باشد و با دیگران متفاوت باشد، در بلند مدت یک امتیاز رقابتی را خواهد داشت. بنابراین جای پای دیگران را ببینید، اما تلاش نکنید درست همان جای پای، جای پای شما باشد. مشتریان جدید و اهداف جدید را در کسب و کار خود مد نظر قرار بدهید. اکنون بازار تجارت اینترنتی از اینستاگرام و حتی شبکه های اجتماعی، راه حل خوبی برای توسعه کارآفرینی دیجیتالی است. این یک توصیه خوب است.

خاطرات بصری ماندگاری بیشتری نسبت به خاطرات نوشتاری دارد. اسمی که برای سایتتان اتنخاب می کنید برای موفقیت شما در تجارت آنلاین اهمیت بسزایی دارد. از طریق ایجاد یک فروشگاه الکترونیکی که با خواسته ها و ناخواسته های هر کدام از مشتریانتان مطابقت دارد بازخورد فروشگاهتان را افزایش دهید. البته نامی مثل www.ketabmetab.com نام خوبی نیست. چرا که یک اصطلاح فارسی را در دامنه به کار بردید که معلوم نیست برای کاربر خارجی قابل فهم باشد یا نه.

مشتریان خود را بهتر بشناسید وطراحی آرمهای بی نظیری با استفاده از ترکیبات رنگی جالب ، طرح بندی سایت، و طراحی لوگو را در برنامه کاری خود قراردهید. جذابیت اسم دامنه شما هم می تواند نقش مهمی در مارک فروشگاه آنلاین شما داشته باشد.

برای کسب موفقیت در اینترنت، درایجاد یک ذهنیت مثبت برای مشتریانتان متفاوت باشید (البته مبهم نباشید )

نکته ششم : فروشندگان فعال خود را قوی سازید

ابتدا برای جذب مشتری اهداف خود را تبلیغ کنید. فروشگاه اینترنتی خود را به صورتی طراحی کنید که یک بازدید کننده، زمانیکه فروشگاه شما را ترک می کند از خصوصیات کالاهای شما با خبر باشد حتی اگر تمایلی به خرید آنها نداشته باشد.

برای روشن شدن موضوع فرض کنیم که شما فروشنده آنلاین گل به خصوصی مانند رز قرمزتازه هستید فروشگاه آنلاینتان را طوری طراحی کنید که وقتی بازدید کننده فروشگاه شما را ترک می کند از ویژگی کالای شما باخبر باشد هر چند که ممکن است بخش گلهای رز قرمز را ندیده باشد. بنابراین هر زمان که او بخواهد گل رزقرمز بخرد به احتمال زیاد سری هم به فروشگاه آنلاین شما می زند.

از اولین خدمات در فروشگاه اینترنتی شما مشخص کردن بهترین کالا و خدماتتان است .

نکته هفتم : نگذارید که مشتریانتان شما را فراموش کنند

مدیریت روابط با مشتری (CRM : Customer Relationship Management) در درجه اول اهمیت قراردارد، به ویژه زمانیکه شما در تلاش برای ایجاد حداقل سقف مشتری پایدار هستید. روشهای تازه ای را برای اطلاع رسانی به مشتریان قبلی در خصوص محصولات جدید و آخرین بروز رسانی سایت برگزینید . راه حل انتخابی شما برای تجارت الکترونیک باید قواعدی برای یکپارچه سازی فرایندهای CRM ( مدیریت روابط با مشتری ) داشته باشد. روشهای ارتباطی جدیدی را برای ارتباط با مشتریانتان اتخاذ کنید.

رضایت مشتریان برای ایجاد فروشی ثابت موفقیت شما را در فروش آنلاین تضمین می کند.

با اجرای بازاریابی هوشمندانه حضور خود را در اینترنت احساس کنید. بهینه سازی برای موتور جستجو را در سایت خود اجرا کنید. بهینه سازی یعنی آن که کاری کنید تا سایت شما در موتورهای جست و جوی مشهور وب مانند یاهو و گوگل، شناخته شود. برای این کار باید جنس های بیش تر، تنوع بیش تر و امکان حضور بیش تری را برای کاربران وب مهیا کنید. کلمات کلیدی مناسبی را به نسبت موضوع صفحات سایت خود، در تگ های سورس صفحه قرار دهید.

اکثریت خریدارانی که از سایت شما بازدید می کنند آنرا در میان سه یا چهار صفحه اول نتایج جستجویافته اند. می توانید برای اینکار از شرکتهای متخصص بازاریابی و SEO استفاده کرده یا اینکه خودتان بازاریابی اینترنتی را انجام دهید. با وب سایتهایی که تمامی خدمات و محصولات را دراینترنت ارائه می دهند همکاری کنید. این به افزایش حضور شما در محیط وب برای ارتقاء رتبه سایت در موتورهای جستجو و همچنین ازدیاد مشتریانتان کمک می نماید.

جذب مشتری تنها از طریق یک بازاریابی زیرکانه حاصل می گردد.

نکته هشتم : اجرای عملیات پشتیبانی قوی

حیات فروشگاه آنلاین شما در گرو عملیات پشتیبانی قوی می باشد . این پشتیبانی باید در راستای استراتژی کسب و کار و مدل تجاری شما باشد و با آن همراستا شود. زمانی را برای بررسی عملیات پشتیبانی که توسط نرم افزار تجارت الکترونیک ارائه می گردد اختصاص دهید. طرحهایی از قبیل فرایند مدیریت کالا، فرایند کارت اعتباری، سیستمهای گزارشگیری و مانند اینها اولین قدم برای اینکار خواهند بود. کلیه عملیات پشتیبانی به دقت، میزان و ارائه سریع اطلاعات برمی گردد. راه حل انتخابی شما برای تجارت الکترونیک قدرت شما را برای عملیات پشتیبانی مشخص می کند.

سیستمهای ناقص پشتیبانی، یک عامل تهدید کننده برای عملیات تجارت الکترونیک شما به حساب می آید. پیش از شروع تجارت ازقدرت سیستم پشتیبانی خود مطمئن شوید. اگر خریدی از سایت شما صورت می گیرد و شما نتوانید جنس مورد نظر را تهیه و به آدرس خریدار ارسال کنید در زمان مورد نظر، این مسالبه در بازگشت دوباره خریدار به سایت شما ایجاد خلل می کند. سایت های بزرگ، حتی برای نوع بسته بندی – زمان دقیق ارسال و ارائه هدیه به مشتریان خود در زمان تحویل کالای آن ها، برنامه های خاص دارند. باید به این مسائل در تجارت الکترونیک خود توجه کنید.

نکته نهم : سریعتر و بهتر یاد بگیرید.

هر فردی ممکن است اشتباه کند، اما تصور اینکه خود را از رقبا مخفی کنید و این فرصت را به آنها دهید تا از خلاءهای موجود در برنامه شما سوء استفاده نمایند یک خود کشی محض و عامل تهدید کننده ای برای موفقیت شما در اینترنت است.

همواره یک ارزیابی بیطرفانه در مورد تجارت آنلاین خود داشته و آمادگی پذیرش اشتباهات خود را داشته باشید.

هنر پذیرش اشتباهات خود را فرا گیرید و آنها را برطرف سازید پیش از آنکه رقبای شما از این اشتباهات مطلع گردند.

تجارت یعنی سرعت. سرعت برای یافتن اشتباهات و رفع آنها ضروری می باشد. شما باید سریعتر از رقبایتان نقاط ضعف و اشتباهات خود را بیابید و آنها را کاملا برطرف سازید. اگر مشاهده می کنید که در فروشگاه فروش کتاب، کتب داستان از خریداران کمی به نسبت کتابهای درسی برخوردار است و تمایل مقطعی و زمانی کاربران سایت، به خرید کتاب های درسی بیش تر است، و این مسئله در پایگاه های وب مشابه رقبا نیز به نوعی قابل فهم است، تعداد عرضه کتاب درسی را افزایش داده و حداقل 20 درصد کل آگهی های تبلیغاتی پخش شده روی ایندکس سایت را به معرفی این بخش اختصاص دهید. یعنی به قول متخصصان مدیریت، سازمان یادگیرنده راه اندازی کنید. منعطف بودن در این مسئله، خیلی وابسته به نکته پنجمی است که در ابتدای مطلب اظهار کردیم.

نکته دهم : مشتریانتان را شگفت زده سازید

با تغییرات متناوب در خدمات تجاری خود، مشتریان را شگفت زده سازید. مثلا ارائه تخفیفات ویژه می تواند آنها را برای خرید ترغیب کند. فروشگاه اینترنتی به تداوم سرمایه گذاری تجاری شما کمک خواهد کرد. محاسبات منظمی را در جهت معرفی و نمایش محصولات خود در فروشگاه آنلاینتان انجام دهید. برای کمرنگ نشدن آرم تجاریتان در اذهان مشتریان دست به تغییرات تازه ای بزنید. مطمئن شوید که این تغییرات جذابیت کارتان را کم نکرده والبته در ایجاد تنوع زیاده روی نکنید.

مادامی که تاثیر این تغییرات و نوآوری ها براهداف تجاری خود ادامه داشته باشد به کسب موفقیت در تجارت آنلاین نزدیک خواهید شد.

این 10 نکته، از مهم ترین راهکارهایی برای تبدیل کردن یک سایت تجارت الکترونیک به پرتالی با آینده موفق است. رعایت این نکات، کار آسانی نیست و نیازمند صبوری، برنامه ریزی، تحلیل فنی و استراتژی صحیح کسب و کار در فضای مجازی و استفاده از متخصصان مربوطه است. با بررسی سایت های موفق در این عرصه، تجربه خوبی را در حوزه کارآفرینی دیجیتالی دنبال کنید.

تقلب هایی زنانه برای بهبود رابطه زناشویی

چیزی که برای شما به عنوان یک زن لذت بخش است برای همسرتان ممکن است زجر آور باشد ، این را باور کنید.

این‌که زن و مرد دارای تفاوت‌های روحی و خلقی و جسمی فراوانی هستند شبیه یک کلیشه روانشناسی شده است، اما چاره‌ای جز بیان هر لحظه این قبیل جملات نیست تا بالاخره به صورت ملکه در بیایند و دربافت زندگی زن‌ها و مردها حل شوند. مادامی که این تفاوت‌ها برای افراد جامعه شناخته نشده باشد مشکلات و عدم تفاهم در زندگی‌ها بروز می‌کند و منجر به نارضایتی از زندگی می‌شوند.

این جمله را هم داخل در این کلیشه همیشگی ببرید که:

در زندگی مشترک در مقابل شوهرتان هرگز همدردی نکنید. مردها همدردی کردن را دوست ندارند و ناخواسته در مقابل همدردی شما واکنش‌های مردانه‌ای از قبیل:

  • تو نمی‌فهمی من چه می‌گویم!
  • اصلا چرا برای تو این‌ها را گفتم!؟
  • اگر خوابیده بودم بهتر بود تا این‌ها را برایت بگویم و فایده‌ای نداشته باشد.
  • میشه انقدر وسط حرف من نپری!؟

این جملات و هر جمله دیگری که در پاسخ به همدردی شما گفته شود، قطعاً خوشایند روحیه زنانه نخواهد بود. چه می‌شود کرد!؟ دو انسان متفاوت با دو ساختار جدا از هم باید یاد بگیرند چگونه به تبادل نظر و گفتمان بنشینند.

شوهری که تازه به خانه آمده

بی‌شک احساسات و عواطف زنانه شما به نحوی است که وقتی وارد خانه شوید و شوهرتان را ببینید، دلتان می‌خواهد از پیاده‌روی ساده‌ای که در پارک انجام داده‌اید به اندازه لا‌اقل پانزده دقیقه برای همسرتان صحبت کنید و صدالبته تمام جزییات را هم مو به مو تعریف خواهید کرد، اما مردها این‌گونه نیستند. اگر همسر شما از محل کار به خانه برگردد، خوشایندترین حس برایش سکوتی است که شما زمینه‌ساز می‌شوید؛ البته با بیان جملات متداولی مانند سلام و احوالپرسی و خسته نباشید و یک استکان چای.

وقتی شوهرتان به خانه برمی‌گردد، قدری امان بدهید باور کنید ظرف نیم ساعت خستگی‌اش برطرف می‌شود و آن وقت شروع به پرسیدن چه خبرها و تعریف ماوقع آنچه از صبح اتفاق افتاده کنید. مردها به این آرامش نیم‌ ساعته احتیاج دارند.

خبرهای خوب و بد را قورت ندهید

این‌که قرار است نیم‌ساعت به شوهرتان زمان استراحت بدهید، اصلاً به این معنی نیست که اگر خبرهای خوبی هست یا خدای نکرده خبر بدی شنیده‌اید به همسرتان نگویید.

  • اگر قرار است خبر خوبی بدهید قطعاً شادی‌اش از چهره‌تان تا حدی نمایان خواهد شد. دادن خبرهای خوب با چاشنی یک پذیرایی مختصر عصرانه برای همسرتان بی‌شک جذاب خواهد بود و شاید زودتر از نیم‌ساعت خستگی‌اش از بین رفت، خدا را چه دیدید
  • اگر قرار است خبر بدی بدهید یا از یک جریان تلخ وی را مطلع کنید، سعی کنید لااقل در صورت‌تان ناراحتی مربوط به آن موضوع موج نزند. مطلب را کم‌کم و با مقدمه‌ای که همسرتان را از نظر روحی آماده شنیدن خبر کند، بیان کنید. گفتن یک باره خبر ناخوشایند ممکن است شب تلخی برای شما به‌وجود بیاورند. به هرحال یک خبر ناخوشایند می‌تواند عقبه تلخی برای خستگی از کار روزانه باشد. مردها این‌گونه‌اند دیگر.

فقط قرار است بشنوید

شاید برایتان پیش آمده باشد که وقتی همسرتان از کار روزانه به خانه برمی‌گردد از او بخواهید که از روز کاری‌اش برایتان تعریف کند. تعداد کمی از مردها شاید خودشان با توجه به کتاب‌ها و مطالعات روانشناسی‌ای که داشته‌اند، بدانند شما مشتاقید کمی از روز کاری‌اش بدانید و برایتان خلاصه‌ای از روز را می‌گویند. اما اکثر مردها در ساختارشان بیان وقایع روز برنامه‌ریزی نشده است. پس اگر شما از این نمونه مردان بخواهید برایتان از روز کاری‌شان تعریف کنند، باید بدانید که فقط باید یک شنونده باشید بدون هیچ ابراز همدردی.

ممکن است همدردی شما خیلی زود آن‌ها را به جوش بیاورد. نه این‌که همدردی شما یک موضوع ناپسند باشد. اصلاً اینطور نیست. بلکه ساختار وجودی آن‌ها به گونه‌ای است که همدردی شما را به مثابه یک ضعف در خود می‌پندارند و از این حس فراری اند. وقتی همسرتان صحبت می‌کند آرام فقط گوش بدهید و در صدد همدردی یا دادن راهکار به او نباشید. همین که به این مرحله دستیافته‌اید که بتوانید از روز کاری خود صحبت کنید خیلی عالی است. مطمئن باشید در گام‌های بعدی موفق‌تر خواهید شد.

برای آمدنش آماده باشید

مردها دوست دارند که ببینند در زندگی شما مهم هستند .آنها این اهمیت را در ظاهر شما و آمادگی خانه تان برای مراجعت او می بینند. نمی گویم همیشه باید در حال کار خانه باشید اما سعی کنید نشان دهید که قدر زحمات او را می دانید و محیطی امن برایش مهیا می کنید. بعد از یک روز کاری هیچ چیز به اندازه ی یک چهره ی ارام و خندان شما خستگی او را به در نمی کند.